Yellow Rock (2011)

Western

geregisseerd door Nick Vallelonga
met Michael Biehn, James Russo en Lenore Andriel

Vijf mannen rijden het griezelige stadje Yellow Rock in, in de hoop een familielid en diens verloren zoon te redden. De leider Max Dietrich huurt Tom Hanner in om hen te begeleiden door het grondgebied van de Black Paw Tribe voor de zoektocht. Hanner stemt in, op voorwaarde dat zij toestemming krijgen van de stam. Die krijgen ze met behulp van dokter Sarah Taylor, die goede banden heeft met de indianen.

Naar deze film ben ik wel benieuwd. De trailer geeft een wat dubbel gevoel: het ziet er aardig uit, maar acteerwerk komt wat twijfelachtig over.

YouTube - Official HD Yellow Rock Trailer

avatar van trebremmit
Inmiddelds op dvd verkrijgbaar maar het IMDB gemiddelde doet het ergste vermoeden.
Ik sla deze maar over.

Lijkt me verstandig.

lezertje
Na een vrij pretentieuze proloog, waar in vogelvlucht het (historisch onjuiste) lot van de indianen wordt verteld, weet je eigenlijk al waar je aan toe bent. Als dan ook nog eens binnen de eerste tien minuten een revolverduel in de saloon wordt uitgevochten (Een scène die totaal niets met het verhaal te maken heeft en zo zijn er nog wel meer overbodige scènes), worden je vermoedens bevestigd: Scenarioschrijvers Leonore Andriel en Steve Doucette moeten nog heel veel leren. Waarom Hanner zelf geen toestemming aan de Indianen kan vragen blijft in het midden. De enige reden dat de vrouwelijke arts Taylor (De abominabele slecht spelende schrijfster Andriel) hiervoor ingeschakeld wordt is omdat zo de oude liefde tussen haar en de kers verse weduwe Hanner weer kan opbloeien. De dialogen zijn van een zeer bedenkelijk niveau en dat geldt ook voor de acteerprestaties voor de rest van de cast. Om maar niet te spreken dat de Indianen een blanke vrouwelijke arts prefereren boven hun eigen medicijnman. Ook proberen de makers nog een beetje te goochelen met Indiaanse mystiek, welke overkomt als een vlag op een Hollywoodse modderschuit.

avatar van mr rumson
Deze western ziet er op het eerste gezicht nog goed uit .
Maar na afloop van deze western lijkt het allemaal maar matig te zijn .
Het verhaal daar is niet zo gek veel mis mee alleen op de manier hoe het hier gebracht is niet altijd even logisch.
Zo is er een gevecht in een bar waarvan je niet goed te weten komt waarom die er is.
Dan is er nog een indianen begraafplaats in een bos omgeven door mist.
De mist moet ervoor zorgen denk ik om er een mysterieuzer tintje aan de film te geven.
Er zou ook een vloek zijn voor wie erdoorheen rijd, dit viel eigenlijk allemaal wel mee .
Want op een paar wolven na die opduiken gebeurde er weinig met de vloek.
Ook vond ik deze hele scene meer iets weg hebben van een jeugdfilm.
En dan word het groepje uit het niets aangevallen door een andere groep .
Over het hoe en het waarom ze hun aanvielen is niet duidelijk.
Kortom de filmbeelden mogen er dan wel scherp en mooi van kleur zijn .
Maar de rest is matig zo is het indianenkamp maar minimaal dit zal waarschijnlijk ook wel met het budget te maken.
Het acteren springt er ook niet boven uit evenals de actiescène op het laatst.