L'Anabase de May et Fusako Shigenobu, Masao Adachi et 27 Années sans Images (2011)

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Eric Baudelaire

De Franse kunstenaar Eric Baudelaire maakte een persoonlijke film over de geschiedenis van het Japanse Rode Leger, een extreem linkse groep die begin jaren zeventig de wapens opnam om de proletarische revolutie te verwezenlijken. Op de geluidsband horen we het relaas van de Japanse filmmaker Adachi Masao, die jarenlang in Beiroet woonde en indertijd de zegsman was van het Japanse Rode Leger. Shigenobu May, dochter van Shigenobu Fusako, de oprichtster van het Japanse Rode Leger, verhaalt over haar jeugd in Libanon en haar vele geheime identiteiten.