Punk in Africa (2011)

Zuid-Afrika / Tsjechië / Zimbabwe / Mozambique
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Keith Jones en Deon Maas
met Lee Thomson, Michael Fleck en Warwick Sony

'Punk in Africa' vertelt over de geschiedenis van de punk in Zuid-Afrika en hoe die zich verspreidde naar Zimbabwe, Mozambique en Kenia en daar een rol speelde in de politieke strijd. De belangrijkste bands en de legendarische plekken waar gespeeld werd komen aan bod, maar ook de evolutie van de punkmuziek en de invloed daarvan op moderne Zuid-Afrikaanse bands. In de coulissen van de vele rumoerige concerten vertelt de documentaire een alternatieve en voor velen onbekende geschiedenis van Zuid-Afrika in de laatste veertig jaar.