• 8.349.394 stemmen

Une Sorte de Journal Vidéo (2011)

Documentaire | 50 minuten
Nog geen stemmen

Genre: Documentaire

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Agnès B.

Plot Une Sorte de Journal Vidéo

Agnès B. is modeontwerpster, maar ze maakt ook al twintig jaar films. En dan niet alleen modefilms die ze in haar winkel vertoont, maar ook videodagboeken. Uit haar archief stelde ze deze film samen. Het is een film die vertelt over Agnès B. als ontwerper en persoon. Over haar inspiratiebronnen en levensvisie.

avatar van danuz

danuz

Intiem en spontaan inkijkje in het leven van modeontwerpster Agnes B. Een film die ze overigens speciaal voor het IFFR maakte, en die volgens mij ook maar een keer is vertoont. Ik heb hier echt van genoten, juist omdat het zo'n uit de losse pols geschoten en spontaan document is, waarin de kijker veel van de mensen rondom Agnes ziet (waaronder Jonas Mekas en Harmony Korine), maar ook meegaat met haar reizen en dus een aardig beeld krijgt van haar leven als modeontwerpster.

Interessant trouwens: Agnes' productiebedrijf Love Streams heeft meerder films geproduceerd, waaronder Trouble Every Day, Innocence en Mister Lonely. Een dame met smaak dus!