Twenty8k (2012)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door David Kew en Neil Thompson
met Parminder Nagra, Kaya Scodelario en Nichola Burley

Londen, 2012. Terwijl de stad zich opmaakt voor de Olympische Spelen, wordt er een tiener doodgeschoten buiten een nachtclub. Als de broer van de de mode-magnaat Deeva Jani wordt gearresteerd, keert zij terug naar haar huis in Parijs om de zaak te onderzoeken. Al snel komt ze er achter dat het om een samenzwering gaat. Deeva ondergaat de duistere kant van een corrupte stad en moet alles op het spel zetten om haar broer te redden.

avatar van blurp194
Ondanks de slechte reviews is dit wat mij betreft best een aardig filmpje. Wel een beetje televisieachtig, maar er wordt goed geacteerd, het filmwerk is ok - wellicht cliche als je in Londen woont maar voor ons vastelanders niks mis mee. En het basisgegeven van door en door verrotte politici is behoorlijk actueel. Dat het plot daar wat rode haringen bij laat vallen is natuurlijk nooit fout. Ohja en het einde is natuurlijk ook wel wat erg cliche. Nouja.