Pyeong-yang-seong (2011)

Zuid-Korea
Komedie / Drama

geregisseerd door Joon-ik Lee
met Jin-yeong Jeong, Mun-shik Lee en Mun-shik Lee

Aan het begin van de achtste eeuw valt Silla, een rijzend koninkrijk op het Koreaanse schiereiland, met behulp van de Chinezen het grote koninkrijk Goguryeo aan. Goguryeo was tot dan toe het sterkste koninkrijk en zelfs een potentiële dreiging voor de machtige Chinese Tang-dynastie. Kim, een militaire strategist van Silla, ontdekt dat de Tang van plan zijn om, na de val van Goguryeo, Silla zelf aan te vallen. Alhoewel Kim samenwerkt met de Tang, zweert hij in het geheim samen met de Goguryeo om zo de Chinezen op afstand te houden. Een vervolg op Hwangsanbul (Once upon a Time in a Battlefield) uit 2003.