Black Rock (2012)

Horror / Thriller

geregisseerd door Katie Aselton
met Kate Bosworth, Lake Bell en Katie Aselton

Sarah nodigt haar oude jeugdvrienden Abby en Lou uit voor een reünie en gaat samen met hen naar een afgelegen eiland voor de kust van Maine. Er wordt gelachen, gehuild en gedronken. Maar door een verkeerde zet verandert hun weekendje in een dodelijk gevecht om te overleven.

avatar van terschelling
Een b-film zelfs onwaardig.
Actiescènes zijn echt knullig en doen haast denken dat vrouwen dom zijn.
Kortom verspilde moeite om er iets over te zeggen laat staan om verder te schrijven. 1 'moeitepuntje'

avatar van steefke
Verschrikkelijk slechte film zonder iets van inhoud. Was echt niet waard om bekeken te worden. Dat zo'n films worden uitgegeven is een schande

Het grootste probleem bij deze film is wellicht het feit dat je moeilijk sympathie kunt bij ook maar 1 karakter, welke slecht zijn geschreven en steeds waardeloze dialogen uitkramen. Er zit geen logica in het verhaal en bovendien gebeurt er weinig.

avatar van oemoemenoe
Snap niet dat mijn berichten verdwijnen , zal wel met nieuwe forum te maken hebben.
Deze film vond ik verrassend en spannend.

avatar van Dying Rose
Toch leuk dit. Een product verknallen nog voor het zelfs potentie had.

En Aselton zette de uitdrukking ‘schoenmaker, blijf bij je leest’ extra in de verf. Acteren is al niet haar sterkste kant, maar op vlak van regie heeft ze echt geen kaas gegeten. Op het deprimerende af zelfs. Neem drie trutten bijeen op een eiland, laat de één nóg dommer handelen dan de ander en zie hoe ze zich uit hun eigen rommel redden. Dat verhaal moet gewoon werken. Ja, niet dus. Hen nog een minuut langer aanzien en ik had hen persoonlijk zelf vermoord. Er zat werkelijk niks in de personages. Je zet je verwachtingen dan in de situatie waarin alles escaleert, maar ook daar kom je bedrogen uit. Van een kat- en muisspel is nauwelijks sprake en de spanning zette het precies op een lopen, want die vond ik ook nergens terug. Voor een begin dat 'veelbelovend' leek, draaide dit toch mooi uit op een zoveelste in your face gevoel. Gelukkig kunnen wij er harder om lachen dan de makers die er echt tijd en geld! in hebben gepompt. Haha.

Als klap op de vuurpijl was de ontsnappingspoging tussen de vriendinnen nog erger dan ik toen verwachtte. Want daar was immers DE kans om de spanning (die stilaan is opgebouwd, of toch in een normaal functionerende film) flink op te drijven. Maar men besloot de persoon die nog enige ziel bezat, de pijp uit te laten gaan met het lachwekkend resultaat dat je overblijft met de twee enerverende vrouwen. Met dit in je achterhoofd, hoop je op een slechte afloop, maar ook dat is op je kin kloppen. Jammer wel. Had ik toch enige sympathie kunnen opbrengen.

Van Bosworth heb ik zelden een film gezien en deze film verklaart misschien waarom. Ze is niet bepaald iemand die je een A-lister kunt noemen en toch kwam zij nog het beste uit de - schreeuwerig lelijke - verf. Eigenlijk niet moeilijk van zodra je Bell en Aselton bekijkt. Daar kan zelfs pakweg Katie Holmes niet voor onderdoen.

avatar van rep_robert
Persoonlijk had ik weinig problemen met de vrouwen. Ook hun handelingen stoorden mij niet zoveel. De dialogen kwamen naturel over en zodoende kwam ik redelijk makkelijk in de film.

Het is vooral dat de film amper een uur en een kwartier duurt, waardoor bepaalde elementen niet goed uit de verf komen. De spanning is sporadisch aanwezig, maar doordat er zo'n vaart in de film zit verdwijnt het ook weer snel. Zodoende valt deze film dan ook makkelijk uit te zitten. De bosrijke omgeving op het eiland is mooi, de dames zelf kunnen er ook wel mee doorkomen. Enkel de spanningsboog laat te wensen over omdat er geen tijd is voor een fatsoenlijke opbouw. Sowieso jammer om weer meerdere pov's te gebruiken. Wat mij betreft blijven daders in dit soort films lekker anoniem, of in ieder geval wat minder uitgekauwd.

avatar van Halcyon
Weinig opzienbarende survival-thriller met in de hoofdrol drie stomme trutten. Ik begrijp de keuze van de makers wel voor de drie vrouwen, hun verleden en de spanningen die dat met zich meebrengt, maar het voegt helaas weinig toe aan de strijd om te overleven waarin ze verwikkeld geraken. Bovendien mag je dat laatste ook met een flinke korrel zout nemen, want veel strijd is namelijk er niet, en dit omwille van de onkunde van hun belagers. Blijft eigenlijk enkel nog de locatie over die min of meer het gevoel van afzondering oproept, maar ook hier had men meer mee kunnen doen. De potentiële visuele kracht van zo'n onbewoond eiland komt hier op geen enkel ogenblik uit de verf. Op alle fronten gezakt met andere woorden.

avatar van schram101
De vrouwen wisten best wel symphatie op te wekken bij mij, dat was het probleem niet. De extreem slecht gecaste slechteriken daarentegen.. Man man wat was dat erg zeg. De roodharige figuur voorop. Behalve slecht gespeeld ook nog eens een erg slecht geschreven rol. Maar dat geld natuurlijk voor alle drie de jagers. Een geloofwaardigheid van 0,0.

Toch kan ik dit niet veel lager beoordelen dan met twee sterren. Een locatie als dit werkt natuurlijk altijd, drie (twee) mooie vrouwen natuurlijk ook..

de acteerprestaties het laatste half uur waren echt van een verschrikkelijk niveau

avatar van John Lee Hooker
De spanningen tussen enkele meiden worden treffend naar voren gebracht en wanneer ze s'nachts in de kou hun natte kleren uittrekken en met hun handen in de grond beginnen te graven, wanhopig op zoek naar een wapen, komt er een soort concentratie-kamp gevoel bij me op. Ze zijn op elkaar aangewezen en moeten zien te overleven. Het grootste probleem van deze 'horror' zijn de drie jongens die het gevaar vertegenwoordigen. Ze kwamen totaal niet dreigend op me over en het boeide me niet zoveel wat hun precies uitspookte. Geen trio van psychopaten of doorgedraaide huurmoordenaars te bekennen; enkel wat brutale individuen op een ongunstige locatie. De boel is ook nog eens vrij duf gefilmd en er was er niet zoveel originaliteit terug te zien. Zoals vaker het geval is op een Film1 kanaal.

Wat een matige bedoeling was deze dertien in een dozijn flauwe Horror (laatste gedeelte van het verhaal) / Thriller.

Het goedkope (locatie en de zeer beperkte cast) verhaal stelt weinig voor en weet ook nauwelijks te boeien, laat staan dat het ergens spannend wordt. De gebeurtenis die lijdt dat de drie vrouwen worden opgejaagd was zo clichématig (en tevens lachwekkend) als maar wat en de reactie van de jagers daarop was totaal belachelijk. Als de jagers (ex-soldaten) nu overtuigend waren geweest, dan had het misschien nog wat kunnen worden. Maar de jagers zijn juist zo achterlijk als maar wat (leek wel inteelt) en vooral die Jay Paulson (als Derek) met zijn achterlijke nerd-achtig hoofd. De drie vrouwen doen het ook niet echt veel beter, maar ze zagen er niet onaardig uit (zeker Kate Bosworth) en twee van hun zijn zelfs een bepaalde tijd poedelnaakt te bewonderen (het is wel allemaal in het donker opgenomen, dus je moet het doen met hier en daar een glimp).

Het einde van het verhaal is ook niet bepaald geweldig (zeg maar gerust zeer flauw), maar is tenminste wel nog lekker hard en grof (het horror gedeelte van het verhaal). Nee, deze zeer matige bedoeling, die gelukkig ook maar iets van 75 minuten duurt, kun je beter niet kijken.

Slechte film, kompleet ongeloofwaardig en een hoop bla bla..

avatar van lowlander69
Totaal ongeloofwaardige film over 3 huppeltrutjes die 3 doorgedraaide ex-soldaten tegenkomen op een eilandje.Bovendien zeer slecht geacteerd.Slecht slecht slecht.

Matige thriller met een voorspelbaar verhaal.
De vertolkingen zijn niet echt denderend.
Toch heb ik me ermee vermaakt, gewoon verstand op nul en alles over je heen laten komen.
Hoofdrolspeelster Katie Aselton staat in voor de regie en ook het scenario is van haar hand, misschien wat teveel hooi op haar vork genomen ?

carla007 schreef:
Leuke survival thriller, maar sommige details kloppen gewoon niet. De ene keer is het eiland klein en rond, een ander shot laat in een keer een heel grot ovaalachtig eiland zien, maar war echt stoort is devolgende scene. De dames zijn in het water geweest met de kleding aan, hebben het ijskoud en besluiten de in de nacht kleding uit te doen en tegen elkaar te kruipenomdat het ijskoud is. Een paar uur later komt de zon op en hebben ze de kleding weer aan, kurkdroog.

ja inderdaad ik dacht ook al van da kan niet zo snel droog zijn als het boven vuur ofzo hing wel ma zo bij zo weer niet

avatar van xxERWINxx
Redelijk spannend filmpje, hij duurt ongeveer 75 minuten dus hij verveeld niet.
Dit soort films hebben we natuurlijk al vaker gezien, maar toch ben je benieuwd hoe het afloopt.
Ook bij deze film een aantal verrassende dingen gebeurd die ik niet had verwacht.
Soms ook wat harde brute scenes.
De film had van mij nog wel langer mogen duren, ze hadden er meer uit kunnen halen.
Maar goed al met al heb ik me hiermee wel vermaakt.