• 8.345.695 stemmen

Geregisseerd door: Kevin Goetz en Michael Goetz

Met onder meer: Josh Duhamel, Dan Fogler en Miracle Laurie

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Scenic Route

"There is no turning back"

Mitchell en Carter, levenslange vrienden die uit elkaar zijn gegroeid, doen een roadtrip wanneer hun oude pick-up het begeeft. Ze stranden op een afgelegen weg in de woestijn. Wanneer de meedogenloze elementen van de woestijn hun moreel naar beneden haalt, beginnen ze elkaars beslissingen in het leven te bekritiseren met een niet aflatende wreedheid. Als ze zich vervolgens af beginnen te vragen wie ze zijn en wie ze hadden kunnen zijn, leidt dit tot een confrontatie.

imageimageimageimageimage

scorsese

Redelijke film over twee vrienden die ruzie krijgen als ze met autopech stranden in de woestijn. Door de simpele opzet (de film speelt zich bijna geheel in de woestijn af met slechts twee acteurs) ontkomt de film er niet aan om soms wat eentonig te zijn. Gelukkig duurt het niet te lang en verloopt de ruzie op een geloofwaardige manier met een aantal aardige dialogen. De twee hoofdrolspelers doen het leuk en het einde is aan de ene kant wat gemakkelijk, maar ook wel weer leuk.

avatar van frolunda

frolunda

Behoorlijk confronterende film die mede door het sterk acterende duo en dito regie flink wat indruk maakt.Het verhaal is simpel van opzet maar door de zowel vermakelijke als scherpe dialogen blijf je toch de hele film geboeid kijken en wordt het idee van kleinschalige film compleet weggevaagd.
Dat zijn echter niet de enige pluspunten van Scenic route,de beelden van de woestijn zijn prachtig,er heerst een constant spanningsveld en zijn Dan Fogler en Josh Duhamel erg complementair als hoofdrolspelers.
Vond de verhaallijn ook erg herkenbaar,al ging het hier het wel erg ver en zat het het tweetal ook niet echt mee.
Prima debuut derhalve van de broers Kevin Goetz en Michael Goetz en maakt me erg nieuwsgierig (en dan reken ik de remake van Martyrs voor het gemak even niet mee,al deden ze dat ook zeker niet slecht) naar het vervolg van hun regisseurscarrière.
Deze is alvast,mede door het uitstekende einde erg imponerend.

avatar van Daan258

Daan258

Nee, dit werkje wist mij niet echt te overtuigen.

De eerste 45 min zijn prima en goed te doen. Het acteerwerk van beide acteurs zijn niet slecht te noemen, Zowel Josh Duhamel en Dan Fogler weten het allebei best leuk te doen. De dialogen waren niet altijd even boeiend en vooral na de eerste helft vond ik het steeds minder worden.
Helaas krabbelt de film na de eerste helft maar langzaam voort en gebeurd er gewoon veel te weinig.
Daarnaast vond ik bepaalde acties van de 2 personages wel wat dom en overdreven te noemen. Met name als ze elkaar op een gegeven moment van kant willen maken door een ruzie. Dit ging wel heel ver.

Wel mooie beelden van de woestijn maar verder ben ik er niet echt over te spreken.

avatar van Shadowed

Shadowed

Aardig.

Uiteindelijk alleen gekeken vanwege de regisseurs. Niet dat ze een grote carrière op de naam hebben staan, maar het wekte in ieder geval genoeg nieuwsgierigheid op om het eens een kans te geven. Toen het ook nog bij Film1 kwam, maar eens meegepakt.

Het is uiteindelijk nog best een meevaller. Van de samenvatting zelf liep ik niet echt warm en koud, maar de uiteindelijke uitvoering was nog best aardig eigenlijk. Alhoewel het verhaal nooit echt liet zien waar het heen wou gaan, kwam ik er best snel doorheen.

Het beste aan de film is toch wel het acteerwerk. Vooral van Fogler was ik verbaasd hoe goed die kerel nog eigenlijk kan acteren. Duhamel is meer een doorsnee iemand, maar was ook heel aardig bezig uiteindelijk. Ze dragen de film echt wel.

De ruzies vond ik dan ook eigenlijk het leukste aan de film. Die zijn erg vlot en vermaken heel erg terwijl ze ook nog heel grappig kunnen zijn. Qua drama is er wat minder te beleven. Nooit echt ontroerend en qua thriller zitten er nauwelijks thriller-elementen in uiteindelijk.

De eerste minuten doen een andere film beloven, maar het uiteindelijke resultaat is niet slecht. Het verhaal lijkt alleen nergens uit op te willen komen. Het doelt eigenlijk maar in het rond en zonder echt een uitweg. Het einde voelt dan ook ergens aan als onbevredigend.

Maar het tempo ligt er redelijk in, het begint nooit te slepen en de ruzies hebben enkele hilarische momenten. Daardoor nog een voldoende eigenlijk.