That Brennan Girl (1946)

Alternatieve titel: Tough Girl

Drama / Romantiek

geregisseerd door Alfred Santell
met James Dunn, Mona Freeman en Frank Jenks

De 14-jarige Ziggy Brennan koopt op Moederdag een gardenia voor haar moeder Natalie. Wanneer ze hun appartement binnenstapt, treft ze haar moeder drinkend aan, samen met een vreemde man. Natalie stelt Ziggy aan de man voor als haar zusje. Later zegt Nathalie tegen Ziggy dat wanneer ze alle 'trucjes' kent, ze nooit voor haar geld hoeft te werken. Het gevolg daarvan is dat Ziggy een kostbaar speldje van een medestudent steelt en ze vervolgens van school gestuurd wordt. Ongeveer vijf jaar later ontmoet ze Denny Reagan en hij trekt haar verder het criminele milieu in.