Rough Air: Danger on Flight 534 (2001)

Verenigde Staten / Duitsland
Thriller

geregisseerd door Jon Cassar
met Eric Roberts, Alexandra Paul en Anne Openshaw

Hoog boven de Noord Atlantische Oceaan bevindt zich de vlucht 534. De vermoeide passagiers willen niets liever dan naar huis na een lange en frustrerende vertraging op het vliegveld. Plotseling wordt het eentonige geluid van de motoren verstoort door een oorverdovend lawaai van scheurend metaal. De bagagedeur is open gescheurd. De piloot raakt bewusteloos door rondvliegend puin en de enige man die het vliegtuig kan redden is Hogan. De laatste keer dat hij vloog had hij een bijna-doodervaring. Katy zijn ex-vriendin, is een van de stewardessen op het vliegtuig. Zij is de enige die weet hoe nerveus Hogan kan worden.

avatar van De Knip
WEER een vliegrampfilm en ook nog met Eric Roberts moeten sommigen gedacht hebben.
Hij viel nog wel mee, maar ja, je weet hoe het eindigt....

**1/2

MaTtIeBoY
Ja weer zo,n kokhalseinde . Maar ik vond hem zeker niet slecht.
** 1/2 ster

neo (crew)
Roberts op de automatische piloot (is dat even grappig!) in een wel redelijke formule film, waarin ik gelukkig alle bar slechte elementen even weg kon denken. 2.5 sterren

Ik helaas niet. Acteerwerk was gewoon om te janken.

En die kaper die terwijl ze op ik weet niet hoeveel hoogte zitten dat ding even naar buiten gaat duwen en dan met die Aziatische gozer een hele discussie begint over hoe zijn leven verlopen is

En die stewardessen die terwijl ze half neerstorten nog even allerlei 'interessante' gesprekjes houden

avatar van Moviestar1979
Vliegtuigrampen-speelfilms hebben mij altijd wel geboeid.
Indien je echter vaak te hoge verwachtingen hebt, dan kunnen ze soms ontzettend tegenvallen.
Ik denk hierbij vooral aan " Turbulence " die al niet echt positief was.
Ook " Rough Air: Danger on Flight 534 " behoort niet tot de sterkste.
Over Eric Roberts en Alexandra Paul zijn er geen negatieve opmerkingen.
Integendeel: Dankzij hen is het nog een beetje het bekijken waard geweest.
De rest was helemaal niet meer origineel.
Dat is jammer, want er zaten wel degelijk elementen in de speelfilm waar ze nuttig gebruik van hadden kunnen maken.

2 *

avatar van BlueJudaskiss
Niet zo heel beroerd, grappig filmpje om eens een keer gezien te hebben. Vliegtuigrampenfilms zijn altijd wel leuk! 2,5*

avatar van studio dewolf
Is die vliegrampfilm waarmee blikseminslag op 2 piloten en de zwangere vrouw moet bevallen?

Hier was echt niks aan. Gewoon niet vermakelijk, niet boeiend, niks aan dus ! Gewoon een dikke flop 1* (voor de moeite) .

Had er weinig van verwacht, maar vind (vliegtuig)rampenfilms vaak wel goed weg kijken ondanks ze vaak niet echt geweldig zijn qua special effects / acteerprestatie's etc.. dus deze ook maar gekeken en was toch wel aardig weg te kijken weer .. was wel beetje erg overdreven en vreselijk onrealistisch... maarja niet teveel bij nadenken hij kwam overigens pas om 23.55 op tv dusja..

avatar van 606
kos schreef:
Ik helaas niet. Acteerwerk was gewoon om te janken.

ja dat klopt echt onrealistich

spanning was er een beetje
einde weer standaard happy ending

2 sterren

avatar van ILDIB
De maniet waarop de spanning werd weergegeven maakte hem nog aardig, mar voor de rest simpelweg saaie tv film ellende met vreselijke karakteruitingen.

slecht en voorspelbaar verhaal maar wel onderhoudend

Snap echt niet al die negatieve reacties..

Deze film hield de spanning erin van begin tot eind (bij mij dan)

dikke 3 *

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben, maar er zijn betere films in dit genre.