Mein Herz Sieht die Welt Schwarz - Eine Liebe in Kabul (2009)

Alternatieve titels: War and Love in Kabul | War + Love in Kabul

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Helga Reidemeister

Hossein en Shaima houden als sinds de kinderjaren van elkaar, maar zijn door de burgeroorlog van elkaar gescheiden. Laat in de jaren '90 ontmoeten zij elkaar weer in Kabul. Hossein is verlamd geraakt door een granaatscherf, Shaima is door haar vader verkocht aan een 40-jaar oudere man en later met haar 5-jaar oude dochtertje verstoten en weer onder het juk van haar mannelijke familieleden terechtgekomen. Hossein en Shaima blijven elkaar ondanks alles ontmoeten, ook al zijn hun kansen door de harde, sociale regels zeer klein.