• 8.348.293 stemmen

Genre: Sciencefiction / Thriller

Geregisseerd door: Justin Price

Met onder meer: Danny Trejo, Eric Roberts en Rachele Brooke Smith

Plot The Cloth

"The battle for your soul, has begun!"

De katholieke kerk heeft een geheime organisatie gevormd om het stijgende aantal gevallen van mensen die bezeten zijn door demonen in het hele land tegen te gaan, genaamd 'The Cloth'. Met de komst van 'de generaal van de duivel' Kasdeya op aarde hebben de leden van The Cloth slechts zeven dagen om het ultieme kwaad, Beëlzebub, te stoppen. Om diens komst te voorkomen zijn ze afhankelijk van Jason, een jonge atheïst die de nieuwe generatie van The Cloth moet gaan leiden.

avatar van stupidcat

stupidcat

okee .. klinkt leuk ,postertje ziet er wel aardig uit... ben beniewd

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator series)

avatar van tattoobob

tattoobob

We zullen zien!!!

De Cast wijst op een ***film...maar goed ik ga hem proberen!

avatar van erik1677

erik1677

Oei!! wat is dit slecht!!

avatar van hannes64

hannes64

Oei, zeg dat wel, zeer slechte film.

Exorcistkloontje, maar dan wel heel slecht, zonde van m`n tijd.

avatar van xaid

xaid

jmmr wel mooie posters

avatar van djuno12

djuno12

het valt me wel op dat bijna alle horror films floppen ?

avatar van tattoobob

tattoobob

Ik snap niet eens waarom mensen films als deze zelfs proberen!!!!

Ik ben een groot horrorfan..maar hier ga ik niet eens tijd aan besteden...de trailer kijk ik niet eens!

avatar van luukdk11

luukdk11

niet super!

avatar van tal1b

tal1b

denk dat het een beetje grind horror moet voorstellen..

avatar van PEN15

PEN15

ghehe, met Danny Trejo. Ze hadden hem zeker niet hoeven schminken.

Ik snak weer eens naar een goede griezelfilm, een goede unieke griezelfilm. Teveel crap heb ik voorbij zien komen dat allemaal op dezelfde hoop gegooid kan worden. Als kind had ik in de jaren '80 de films voor het uizoeken, je werd tenminste nog gelokt met een supercoole cover. Ook al was de film dan slecht, dan had je altijd nog een excuus waarom je de film had gekeken. Met dit soort stront van tegenwoordig moet ik mezelf eerst dwingen of er naar te moeten kijken. Zie die gare cover eens..

1.10 gaat weer lekker hoor, zeker zo'n film waardoor het weer ouderwets stil wordt op straat!

avatar van mod0671

mod0671

Na twintig minuten gekeken te hebben had ik echt het gevoel naar een verschrikkelijke B film te kijken. Toen maar eens op moviemeter gekeken en de bevestiging gevonden in het cijfer. Film niet afgekeken.

avatar van Piratje

Piratje

Een film waarvan enkel de poster het doet. Maar zonder vervolg.

Als horror begon het goed met een verhaal dat nogal langdradig berustte op de kerkelijke duivelsuitdrijving en sexyverwachtte beelden.

Maar dan was het een oneindig droevige aaneenschakeling van effecten zonder betekenis en moesten we het onder de kerkvloer doen met betekenisloze Latijnse uitspraken en:

Iedereen zal sterven maar niet iedereen leeft.

Een waardeloos gedrocht. Slecht geacteerd, slecht of beter geen verhaal, kortom niets dan soms heel slechte beelden en nietszeggende gebeurtenissen.

Waarom toch zo'n film maken en waarom daar nog in durven meespelen zonder je filmtoekomst op het spel te zetten. Justin Price bleef beter bij zijn Daddy's home.

Horror en griezel liggen kort bij mekaar maar hier was het gewoon nietszeggend, zonder spanning.

Alleen de geluiden en muziek brachten wat animo. Mar voor wat?

Eerder een afrader met de laagste score 0,5*

avatar van vampyrmaiden

vampyrmaiden

na alle films over demonische bezetenheid van de laatste tijd hoopte ik weer op een avondje griezelvermaak, maar helaas.... het begin is zgn met een handheld camera gefilmd, daarna stopt dat gelukkig.
Tja, en dan? Dan begint de ellende.... mannen in futuristische pakken en extreme wapens slachten iedereen af die bezeten is, wordt, of dreigt te worden. Ook de slecht geschinkte demonen worden het leven uit geholpen, als je dat met demonen zo kan zeggen LOL
De special effect en make-up zijn echt erg, het ziet eruit als het bij een carnavalswinkel gekocht is. Echt een *** film

Onderhond

Trejo!

Niet meer dan een posteracteur. Komt opdraven in 2 or 3 scenes puur als excuus zodat hij vol gefeatured kan worden op poster en in trailers. Hetzelfde verhaal met Eric Roberts heb ik de indruk, al ken ik die dan wat minder.

Dan de introscene, zowat alle trailer materiaal komt daaruit, dus logischerwijs werd aan die scene aan het meeste aandacht besteed. Op zich niet verkeerd, maar ook niet bepaald iets wat al niet 100 keer gedaan is.

Vanaf het moment dat die scene voorbij is en Holmes/Willett hun mond opentrekken weet je het wel. C-Film. Al snel komen er twijfelachtige special effects voorbij en zakt het acteerwerk naar een droevig niveau. En toch doet Price z'n best. Het is vaak wat klungelig, maar er straalt best wat goede wil uit. Visueel soms nog sfeervol, maar qua soundtrack en tempo te melig en kitscherig.

Njah, Price is een hardcore amateur die op de één of andere manier mensen rondom hem weet te overtuigen dat hij een aardig regisseur is. Jammer genoeg zal hij véél meer z'n best moeten doen als hij z'n publiek ook wil overtuigen. Er zitten aardige momentjes in, maar die verzuipen vaak in pure kitsch en slecht omgaan met gebrek aan middelen.

avatar van Boeikens

Boeikens

Snap niet waarom Trejo en Roberts (hier) als hoofdacteur vermeld staan, spelen ze toch maar enkele luttele minuten mee.

Wat nog redelijk begint, met een opening die uiteraard al vele malen is getoond, mond al snel uit in een ondermaatse prulproductie met acteurs die er weinig zin in hebben, kindertuin FX, onstabiel camerawerk en een verhaaltje dat ook nergens weet te boeien.

avatar van John Milton

John Milton

Danny Trejo en Eric Roberts als katholieke priesters. Een door de kerk gevormde geheime organisatie om het stijgend aantal gevallen van mensen die bezeten zijn door demonen tegen te gaan. En om de komst van Beëlzebub te voorkomen, zijn ze afhankelijk van een jonge atheïst, die de nieuwe generatie van ‘The Cloth’ moet gaan leiden. Wow. Je begrijpt dat ik dat móest zien. Dan laat zelfs JM zich niet afschrikken door een 1,1 op MovieMeter en niet veel hoger op IMDb.

Helaas, bijna alles is er slecht aan, en Trejo en Roberts zitten amper in de film. Regisseur Justin Price verfilmt hier het boek van zijn eigen hand, en doet dat zonder ons de kans te geven om iets aardig over te zeggen over welk aspect dan ook. Met name het acteerwerk en de dialogen zijn abominabel. Nouuuu, als ik er heel hard over nadenk… Dan zou ik… heel misschien voorzichtig durven opperen… dat Perla Rodríguez er soms best lief uitziet (al acteert zij ook niet al te best). Kijk Justin Price, die kun je in je zak steken! Overigens zal het de man niet deren, er komen in 2017 vier films van zijn hand uit, met veelbelovende titels als The 13th Friday en Alien Reign of Man. Ik... kan niet wachten.

Toegegeven, ik heb even gegniffeld, maar ik twijfel of het de bedoeling was. Op een gegeven moment gaat onze Mooiboy en aangewezen redder Jason (Kyler Willett) in gesprek met de charmante gelovige dame van dienst, Julia, die aangeeft dat we niet louter op aarde zijn om onze eigen idealen na te streven. Volgens Jason heeft de wereld redden niet zoveel zin, als je niet af en toe jezelf toestaat om gewoon een beetje te leven. En in een zichtbaar moeite kostend moment van diep filosofische overpeinzing, verzucht hij: “Everyone dies, Laurel…. Not everyone lives”. Ze kijkt hem betekenisvol aan. 'Least of all people that have to watch ‘The Cloth’, lijkt ze te denken.

Dit is inderdaad wel heel slecht. Die zogenaamde gevechten en effecten die nergens naar lijken.