Das Haus der Krokodile (2012)

Alternatieve titels: Het Huis met de Krokodillen | Victor and the Secret of Crocodile Mansion

Duitsland
Avontuur / Familie

geregisseerd door Cyrill Boss en Philipp Stennert
met Vijessna Ferkic, Kristo Ferkic en Thomas Ohrner

De familie Laroche woont in een oud, griezelig herenhuis. Wanneer de ouders op vakantie gaan, zijn de elfjarige Victor en zijn oudere zussen Cora en Louise alleen thuis. Bij een wandeling door een oude kamer ontdekt de jongen in een oude, stoffige kartonnen doos een oeroud Afrikaans masker en een kleine, opgezette alligator met lege oogkassen. In het weinige licht van de donkere kamer klinkt ook het zachte tikken van een oude staande klok. Victor is plotseling verlamd van angst als er uit een grote spiegel achter hem een donkere figuur door de kamer fladdert. Is het een inbreker, of een spook? Hij stuit vervolgens op een geheimzinnige zaak van een verdwijning...

Voor jongere kinderen is deze film vast een must maar kan niet tippen aan de vele andere en betere Duitse jeugdfilms zoals bv de Vorstadtkrokodile reeks.

avatar van hijman1946
Zojuist gekeken op tv..echt n heel goede en spannende jeugdfilm spannen en mysterious op het allerlaatste moment was pas de ontknoping,,van tevoren niet te voorzien.een prima script.4 punten