• 16.959 nieuwsartikelen
  • 181.417 films
  • 12.516 series
  • 34.633 seizoenen
  • 654.053 acteurs
  • 200.191 gebruikers
  • 9.448.508 stemmen
Avatar
 
banner banner

Ben (1972)

Horror / Drama | 94 minuten
2,71 71 stemmen

Genre: Horror / Drama

Speelduur: 94 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Phil Karlson

Met onder meer: Lee Montgomery, Joseph Campanella en Meredith Baxter

IMDb beoordeling: 5,3 (3.932)

Gesproken taal: Engels

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Ben

"Where 'WILLARD' ended... Ben begins. And this time, he's not alone!"

Willard wordt vermoord door een leger ratten onder leiding van Ben. Het tweede slachtoffer is een politieagent. Terwijl paniek uitbreekt sluit een jongen vriendschap met Ben. Hij schrijft zelfs een liedje over hem en vertelt zijn moeder dat de bewuste "Ben" een marionet is. De jongen heeft hartklachten en de rat helpt hem door een vriend te zijn.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van SuperSideSwipe

SuperSideSwipe

  • 4464 berichten
  • 2896 stemmen

Mooie film waarbij de vriendschap tussen een jongen en een rat wordt getoond. Het verhaal is verder niet heel bijzonder ofzo. Maar het was zeker leuk om naar te kijken.

Dit is trouwens de film waar Micheal Jackson zijn lied "Ben" voor schreef en zong. (weten niet veel mensen, dat lied ging gewoon over een rat )


avatar van Waku

Waku

  • 5494 berichten
  • 6516 stemmen

Net als Willard niet echt een griezelfilm.

Wel een mooie produktie.

Beter in ieder geval dan Willard een gelijksoortige film.

De band tussen de jongen en de rat is ontroerend.

3,5*


avatar van Wizz-art

Wizz-art

  • 53 berichten
  • 52 stemmen

Wel grappig dat als de ondertiteling verschijnt.

Micheal Jackson met zijn lied "Ben'' verschijnt.

Want na zo'n film waar ratten mensen aanvallen.

Vindt ik zo'n mooi liedje niet echt bij de film passen.


avatar van Lizzeke

Lizzeke

  • 1 berichten
  • 0 stemmen

Waar kan ik deze film kopen ? Ik zou hem graag hebben.


avatar van Wizz-art

Wizz-art

  • 53 berichten
  • 52 stemmen

Misschien kan je hem online bestellen?


avatar van Ice_Princess

Ice_Princess

  • 39 berichten
  • 33 stemmen

weet iemand waar ik hem kan krijgen? PM me evt. even, mijn moesje wil hem graag!


avatar van Dustyfan

Dustyfan

  • 5607 berichten
  • 0 stemmen

Deze film is niet op dvd uitgebracht, volgens mij. Hij schijnt wel ooit op vhs te zijn uitgebracht, maar volgens amazon niet meer verkrijgbaar. Ik vrees dat je naar een tweedehandsje op zoek moet.


avatar van streeter

streeter

  • 1436 berichten
  • 6799 stemmen

ik ben ook al op zoek jammergenoeg was er geen Willard/Ben Double Feature DVD uitgebracht toen de remake uitkwam.


avatar van psycholamp

psycholamp

  • 1960 berichten
  • 580 stemmen

Ik kan me er echt totaal geen voorstelling maken van wat voor 'n film dit is. Horror/drama geeft al een heel apart genre aan.


avatar van Kiros

Kiros

  • 607 berichten
  • 1331 stemmen

Heb deze gezien toen ik een jaar of zeven was. Was dus al een oudere film toen. Maakte toentertijd wel indruk, geloof ik.

Juist ja, toenTertijd

http://www.onzetaal.nl/advies/toendertijd.php


avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

  • 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Jongen schrijft liedje over Ben.. Hmm, speel Michael Jackson hier soms in mee?


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 22563 berichten
  • 5229 stemmen

Het beroemde liedje van Jackson is de titelsong van deze film.


avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

  • 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Ah, heel mooi. Ben is een leuk liedje


avatar van DonLeone

DonLeone

  • 592 berichten
  • 7256 stemmen

wat een belachelijke film!


avatar van stinissen

stinissen (crew films & series)

  • 23773 berichten
  • 77491 stemmen

DonLeone schreef:

wat een belachelijke film!

waarom?

Ik vind dat deze film al een cultstatus heeft bereikt.


avatar van DonLeone

DonLeone

  • 592 berichten
  • 7256 stemmen

mja maar dan toch niet het genre cult dat ik apprecieer

voor mij is cult bijvoorbeeld Faster Pussycat Kill! Kill!

mja zelfs Willard, ook over ratten, is nog een klein beetje cult voor mij

maar Ben zou ik geen cult noemen

een horrorfilm is niet noodzakelijk cult

en cult is niet noodzakelijk horror

mja, dat is natuurlijk maar mijn mening

en waarom volgens mij belachelijk?

welja, mss kan ik beter zeggen dat ik me gewoon verveelde bij het kijken naar Ben, dat ik het niet akelig vond en me dus meer zat te vervelen als iets anders


avatar van stinissen

stinissen (crew films & series)

  • 23773 berichten
  • 77491 stemmen

Ik wil alleen aangeven dat deze film alleen al een cultstatus heeft bereikt door de titelsong , dat jij er niks aan vind dat is jou goed recht smaken verschillen en dat is maar goed ook.


avatar van Thorak

Thorak

  • 6358 berichten
  • 1912 stemmen

En hoe geniaal is die titelsong!

Een van de (zo niet dé) meest trieste pop-songs ooit, geschreven voor een horror film... geniaal!

Triest vanwege de sfeer uiteraard en niet omdat het slecht is!


avatar van tal1b

tal1b

  • 2596 berichten
  • 2374 stemmen

Thorak schreef:

En hoe geniaal is die titelsong!


avatar van UmbraVitae

UmbraVitae

  • 4487 berichten
  • 4194 stemmen

heerlijk filmpje, zeker voor dat jaar ik leefde keihard mee met da jongetje en ben, e heerlijke song


avatar van pamela200

pamela200

  • 204 berichten
  • 338 stemmen

Geweldige film. Triest verhaal. Met tranen in de ogen gekeken. Heb mijn kat ingeruild voor een tamme rat.


avatar van pamela200

pamela200

  • 204 berichten
  • 338 stemmen

Sorry was vergeten een score te geven


avatar van Phantasm

Phantasm

  • 7798 berichten
  • 7703 stemmen

Film met een leuk bedacht verhaal. Prima klassieker. Vroeger ook ooit eens gezien.


avatar van Woland

Woland

  • 4831 berichten
  • 3875 stemmen

Hmm, dit stelde niet zoveel voor eerlijk gezegd. Eenzaam en zielig jochie Danny raakt bevriend met rat Ben, die ook een legioen aan ratten aanvoert die dood en verderf zaaien (en Danny beschermen). Misschien als ik Willard ooit ga zien, zal ik iets beter begrijpen waar die vandaan komt, maar dit is verder niet zo boeiend. Vooral veel beelden van een rattenplaag en een strijd daartegen, wat schattige scenes met Danny en Ben, en verder weinig plot. Gelukkig hebben we het liedje van Michael Jackson nog.


avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

  • 6236 berichten
  • 7481 stemmen

Ben volgt een eenzame jongen, Danny, die vriendschap sluit met Ben, een intelligente rat die leider is van een moordzuchtige rattenkolonie; hun band beschermt hem tegen pestkoppen maar leidt tot dodelijke gevolgen voor de stad. De film is een directe vervolg op "Willard" en laat zien hoe de ratten opnieuw chaos zaaien terwijl de emotionele relatie tussen jongen en dier centraal staat.

Ben heeft een aantrekkelijk uitgangspunt: de combinatie van kinderlijke eenzaamheid en onbehagen rond gedomesticeerde beesten geeft de film een onmiskenbaar ijzingwekkende kern. Regisseur Phil Karlson probeert spanning en sentiment te mengen, maar het resultaat schommelt tussen effectief griezelig en onbedoeld kitscherig; sommige scènes werken goed, andere voelen melodramatisch aan. Acteerwerk van de jonge hoofdrol is onderhoudend, en de practical effects voor de ratten zijn voor hun tijd verdienstelijk, maar de pacing en het script missen finesse. Als geheel is Ben onderhoudend voor fans van klassieke horror-sequels, maar te ongelijk om meer te rechtvaardigen dan een oordeel tussen middelmatig en goed. De titelsong van Michael Jackson is natuurlijk nostalgie.

2,5/5 na een tweede visie.