The Best Little Whorehouse in Texas (1982)

Alternatieve titel: Het Kleinste Bordeel in Texas

Komedie / Muziek

geregisseerd door Colin Higgins
met Burt Reynolds, Dolly Parton en Dom DeLuise

Sheriff Ed Earl Dodd van het kleine plaatsje Lanville Co in Texas knokt, samen met de Madame Miss Mona Stangley, van het lokale bordeel Chicken Ranch tegen een dreigende sluiting van het etablissement. De dominee van het plaatsje, Melvin P. Thorpe heeft de plek vervloekt en tot een duivels oord verklaard.

avatar van tovenaar
Leuk dat de titel in Canada dan weer te grof was en ze er: Best Little Cathouse in Texas van hebben gemaakt

kappeuter (moderator)
De titel verdient wel 5 sterren vind ik!

avatar van Bandit
Ik snap niet wat deze film in de flop 100 doet, zo slecht is ie toch ook weer niet?

avatar van loer
Waarom deze film zo laag wordt gewaardeerd, weet ik ook niet. Het is een hele poos geleden dat ik de film heb gezien. Ik herinner me dat het een amusante en luchtige film was. Zeker niet groots maar wel ergens in het midden: 2.5 of 3

Ik vond het destijds verschrikkelijk slecht.
Maar wel Dolly die de beste uitvoering van I will always love you zingt. (Daar kan tante Whitney een puntje aan zuigen)

Idiote Nederlandse titel trouwens....

Ja, da's vrij matig vertaald.

FisherKing
De kennis van het Engels was destijds erg karig, nu nauwelijks meer voor te stellen.

Wel vergelijkbaar als je nu in Italië of Spanje met engels (niet toeristisch gebied) aankomt.

Amusante onzin, met een paar aardige, klassieke musical-scènes, leuk spel en een aanstekelijke,vrolijke sfeer.

avatar van joolstein
Als ik deze verfilming van een Broadway-theater-musical met 1 woord moet beschrijven zal het: "Verschrikkelijk" zijn! Verschrikkelijk langdradig, verschrikkelijk cliché, verschrikkelijk braaf maar ook verschrikkelijk aanstekelijk. Burt Reynolds speelt de Texas sheriff Ed Earl Dodd die samen met hoerenmadam Miss Mona gespeeld door Dolly Parton het hoofd moet bieden aan moraalridder en tv-ster Melvin P. Thorpe (Dom DeLuise) Dolly Parton is een prima countryzangeres met een stel leuke liedjes op haar naam en ook als actrice doet ze het niet slecht. Ook Burt is een aardig acteur, al speelt hij hier vooral op automatische piloot. Aangezien het een musical betreft zitten er ook van die dans-en- zing scenes in en dat is nu precies waar het minder interessant werd. Tenminste ze voegen maar weinig toe aan de film. En dan zijn er nog veel grappig bedoelde scenes, ook daar had ik niets mee. Aardig voor musical en Parton-liefhebbers, andere kunnen deze gewoon overslaan.