The Cottage (2012)

Thriller

geregisseerd door Chris Jaymes
met David Arquette, Kristen Dalton en Victor Browne

Chloe en Michael Carpenter leven gelukkig samen met hun twee dochters in een huis met een gastenverblijf in een buitenwijk. Wanneer ze een huurder vinden voor het gastenverblijf, in de vorm van de charmante jonge romanschrijver Robert Mars, beginnen er plots vreemde dingen te gebeuren. Na een aantal ongemakkelijke ontmoetingen vrezen Chloe en Michael voor de veiligheid van hun kinderen.

Redelijk.

De film had eigenlijk alles om beter te zijn, maar laat een paar mooie kansen liggen. Het begin doet vooral denken aan de recente remake van Fright Night, maar de film blijft stevig in de thriller hoek hangen en je hoeft dus geen (dank) vampieren te verwachten.

Verder lijkt de film ook op een hoop andere "creepy neighbor" films, al zit er hier dan wel weer een aardige twist aan. Ik had vooral problemen met het Chloe personage dat iets te snel achterdochtig wordt. Vond het iets teveel zesde zintuig en iets te weinig aanwijsbare weirdness. Daardoor blijft de spanning ook wat hangen en komt het hele einde ook niet zo goed tot z'n recht.

Het had ook iets filmischer gemogen. De film ziet er wel redelijk uit maar het is allemaal wel erg braaf en by the book. Ook hier had de film wat meer spanning uit mogen puren. Rest een vermakelijke thriller met een leuke twist, maar een wat haperende uitwerking. Arquette trouwens wel op dreef als kruising tussen Ryan Gosling en Luke Wilson.