• 8.348.777 stemmen

Met onder meer: Tommy Knight, Ross Noble en Gemma-Leah Devereux

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Stitches

"You'll die laughing..."

Richard 'Stitches' Grindle is een clown die men kan inhuren voor kinderfeestjes. Hij maakt echter opmerkingen die voor de kinderen niet grappig zijn. Door een groepje gemene kinderen krijgt Richard op een feestje een vreselijk ongeluk, waarna hij overlijdt. Jaren later zijn de kinderen tieners. Ze organiseren een feestje, maar weten niet dat er ook een ongenode gast zal komen...

imageimage

avatar van Spetie

Spetie

Ik ben er niet echt kapot van. De eerste vijftien minuten zijn duidelijk het leukst. De manier waarop Stitches zich op het kinderfeestje presenteert is bij vlagen best hilarisch te noemen. Hij is echt slecht, heeft een ruige taal en is daardoor best grappig.

Eenmaal in het heden aangekomen zakt het niveau toch wel in. Vooral de humor is daar minder, op een enkele geslaagd moment na, terwijl er van horror eigenlijk nauwelijks sprake is. Als het killen eenmaal begint gaat het allemaal lekker over the top, met redelijke kills en vooral enorm veel gore en bloed.

Het wordt alleen nooit meer echt leuk. Ik weet ook niet precies waar het aan ligt. Idee is wel leuk, begin alleraardigst, maar daarna eigenlijk nauwelijks meer gelachen, omdat het misschien teveel over the top gaat. Ik kan er mijn vinger niet op leggen, maar uiteindelijk viel het allemaal niet mee.

avatar van wess16

wess16

Heerlijk over de top! Die clown is lekker fout met slechte grappen. En erg creatief qua kills.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Leuke film voor de woensdagmiddag

Killings zijn erg grappig, verder weinig nieuws onder de horror zon.

avatar van LOTR-lover

LOTR-lover

Kan een B-film zo nu en dan wel waarderen, vooral als er een duidelijke keuze gemaakt is voor een bepaald genre. Helaas blijft Stitches een beetje tussen komedie en horror hangen en geen van beide genres zijn goed genoeg uitgewerkt om een voldoende te geven.

De kills zijn overigens wel goed uitgewerkt en de special effects zijn prima in orde over het algemeen. Maar vond de humor soms nog veel beter dan de kills en had graag gezien dat ze zich daar meer op hadden gefocust. Het is in ieder geval een twisted clownfilm voor de mensen met een sterke maag

4/10 (IMDB)

avatar van Rickyman

Rickyman

Wat is dit een overgewaardeerde B-film zeg.
Het begon best aardig met leuke grappen, maar daarna daalt het snel naar een flauw en
kinderachtig niveau.
Slap verhaaltje, slecht acteerwerk, beroerde dialogen, ... maar met gore. Bloederige en overdreven smerige kills, met de kat-scene als dieptepunt.

avatar van housemoviewatch

housemoviewatch

Hahahaha het is misschien niet de beste film met het beste verhaal en ook geen echte horror maar ik heb er wel erg om kunnen lachen. Lekkere lugubere humor. Het moment dat de clown op dat langzame stomme fietsje aan het rijden was, kreeg ik toch wel een glimlach van. Meer komedie maar de film heeft me weten te boeien.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Coulrofobie, mocht je het al niet hebben dan gegarandeerd na deze film!

Tsja kiddies laten de clown dodelijk verongelukken en die komt 6 jaar later weer uit z'n graf gekropen om wraak te nemen.

't is een horrorcomedy, zowaar een geslaagde en dat betekent niet dat op de kills bezuinigd is, die zijn origineel en behoorlijk stevig qua gore.

Topper in de clowns-horror.

avatar van MDRAIJER

MDRAIJER

Zó slecht, geen woorden voor.

avatar van psycholamp

psycholamp

• 1959 berichten

Grappig popcornfilmpje met leuke kills. Niet spannend, niet eng, maar wel leuk. Ik moest echt even lachen bij de kat, terwijl ik dat best leuke beesten vind, hoor.

avatar van dirk-dv

dirk-dv

Vreselijke B Film na 15 min af gezet zonde van de tijd

avatar van Decec

Decec

Pf ik wou trailer kijken, maar: deze video is privé...

avatar van trueblood

trueblood

vet vet vet mijn soort film

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2045 stemmen

Stitches

Ohh, hoe gaaf is deze film? Wat heb ik genoten om deze super Ierse foute film die eigenlijk gewoon geinig is om zijn slechtheid. Ik moet eerlijk zeggen dat ik van te voren niet wist wat ik kon verwachten, ja iets met clowns maar verder ook niks. Ik snap nu op de de dag van vandaag nog steeds niet wat er zo 'eng' is aan clowns. Ik vond het een geinige film met film ongein rond vliegende ogen, heren ijsbollen, met in iemand's hoofd, hmmm heerlijk!

Ross Noble speelt een heerlijke rol als Stitches en is er echt geschikt voor. Wat heb ik kunnen lachen door deze mafkees. Tommy Knight speelt een goede rol van een jongen die erg angstig is en getraumatiseerd door de gebeurtenissen in zijn verleden. Gemma-Leah Devereux speelt ook een aardig rolletje en de rest van deze B-cast doen het gewoon prima.

Het verhaal is wel slapjes en simpel gemaakt maar, hij sleept je door de komedische scènes er makkelijk doorheen. Het concept is geinig en ik vraag me soms echt af hoe ze er soms op komen zulke vreemde dingen komen maar, het heeft me echt prima vermaakt en ik kon er echt van genieten. Gekkigheid!

avatar van shrink

shrink

• 1962 stemmen

Heerlijke over de top film. Grappig, orgineel en goor. Heerlijk!!

avatar van Phantasm

Phantasm

Lekkere, gore horror die lekker wegkijkt. Vermakelijk.

avatar van soom

soom

Getsie. Dit mag meteen de boeken in met het kopje "Meest Ranzige fim ooit." Iel!! Jakkes, bah. Ik heb dan toch liever Amerikaanse horror. Waar niet zo gesmeten wordt met goorheid. Iig.. Anders. Ross Noble leefde zich wel mooi uit.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Voor het verhaal hoef je het niet vaak te zoeken in het horror genre .

Die is hier ook minimaal .

Maar in de vorm van humor en gore is dit toch zeker een voldoende waard .

De combi werkt hier zeker, eng word het daarintegen nooit .

Misschien als je een clown fobie hebt ( komt heel veel voor ) zal het wellicht beangstigend zijn .

Net aan 3 voor de toepasselijke humor .

Humpty dumty .

?

avatar van princesspeach

princesspeach

Everybody happy?

Grappige en lekker gore film. Verder niets. Leuk voor een avondje maar dat was ‘t ook.

avatar van Shadowed

Shadowed

Vermakelijk geheel.

Niet de beste horror natuurlijk, maar ja, voor een killerclown-filmpje mag je me altijd wel wakker maken. Deze zag ik ooit al eens, maar nu dus herzien en het bevalt best. Toch wel weer 1 van de films die wat bloederiger uit de hoek durft te komen.

Regelmatig ook behoorlijk grappig. Het "levensverhaal" van clown Noble is er al eentje die je moeilijk kan vergeten. Maar daarbuiten is het gewoon een lollige horrorkomedie in zijn geheel. Nergens echt hilarisch, ondanks een hoop pogingen, maar de horror is wel een stukje leuker.

Paar bloederige kills, waarvan er enkele behoorlijk uitspringen. Tempo ligt echter niet hoog genoeg, toch iets te veel focus op de tieners en net wat te weinig op Noble. Noble is een beetje de factor, en had zeker in het middenstuk iets meer in beeld mogen komen.

Finale is ook niet mijn favoriet, maar ach ja, het hoort bij de ridicule aard van de film. Bij vlagen wel lollig, bij vlagen ook wat minder. Kills zijn af en toe ook wel lekker bloederig, dus ook op dat gebied valt er niet veel de klagen. Vooral een degelijke killerclown-film. Niet briljant, maar levert solide vermaak.

avatar van themanwiththeplan

themanwiththeplan

Zwarte Humor heb ik in deze film nauwelijks kunnen ontwaren.

De nadruk ligt zoals eerder gezegd voornamelijk op een groepje onuitstaanbare tieners wiens irritante fratsen je een groot deel van de film moet ondergaan. De moordpartijen op het eind zijn zodanig "over the top" dat het echt niet leuk meer is.

Vergeetbare poging tot killerclown film.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Heerlijke film met flauwe humor, maar ik kon het wel hebben. Je kunt zien dat hier met veel liefde aan gewerkt is en dat deed me denken aan "Braindead" en "Bad Taste" van Peter Jackson. En ja: Je ziet heel goed dat het allemaal nep is, maar je ziet ook dat het geen computereffecten zijn (misschien de rode neus, dat weet ik niet) en zodoende vond ik deze film een klein meesterwerkje. Heerlijke B-horror!! Vier sterren!