Stitches (2012)

Ierland
Horror / Komedie

geregisseerd door Conor McMahon
met Tommy Knight, Ross Noble en Gemma-Leah Devereux

Richard 'Stitches' Grindle is een clown die men kan inhuren voor kinderfeestjes. Hij maakt echter opmerkingen die voor de kinderen niet grappig zijn. Door een groepje gemene kinderen krijgt Richard op een feestje een vreselijk ongeluk, waarna hij overlijdt. Jaren later zijn de kinderen tieners. Ze organiseren een feestje, maar weten niet dat er ook een ongenode gast zal komen...

avatar van Spetie
Ik ben er niet echt kapot van. De eerste vijftien minuten zijn duidelijk het leukst. De manier waarop Stitches zich op het kinderfeestje presenteert is bij vlagen best hilarisch te noemen. Hij is echt slecht, heeft een ruige taal en is daardoor best grappig.

Eenmaal in het heden aangekomen zakt het niveau toch wel in. Vooral de humor is daar minder, op een enkele geslaagd moment na, terwijl er van horror eigenlijk nauwelijks sprake is. Als het killen eenmaal begint gaat het allemaal lekker over the top, met redelijke kills en vooral enorm veel gore en bloed.

Het wordt alleen nooit meer echt leuk. Ik weet ook niet precies waar het aan ligt. Idee is wel leuk, begin alleraardigst, maar daarna eigenlijk nauwelijks meer gelachen, omdat het misschien teveel over the top gaat. Ik kan er mijn vinger niet op leggen, maar uiteindelijk viel het allemaal niet mee.

avatar van wess16
Heerlijk over de top! Die clown is lekker fout met slechte grappen. En erg creatief qua kills.

avatar van DjFrankie
Leuke film voor de woensdagmiddag
Killings zijn erg grappig, verder weinig nieuws onder de horror zon.

avatar van LOTR-lover
Kan een B-film zo nu en dan wel waarderen, vooral als er een duidelijke keuze gemaakt is voor een bepaald genre. Helaas blijft Stitches een beetje tussen komedie en horror hangen en geen van beide genres zijn goed genoeg uitgewerkt om een voldoende te geven.

De kills zijn overigens wel goed uitgewerkt en de special effects zijn prima in orde over het algemeen. Maar vond de humor soms nog veel beter dan de kills en had graag gezien dat ze zich daar meer op hadden gefocust. Het is in ieder geval een twisted clownfilm voor de mensen met een sterke maag

4/10 (IMDB)

avatar van Rickyman
Wat is dit een overgewaardeerde B-film zeg.
Het begon best aardig met leuke grappen, maar daarna daalt het snel naar een flauw en
kinderachtig niveau.
Slap verhaaltje, slecht acteerwerk, beroerde dialogen, ... maar met gore. Bloederige en overdreven smerige kills, met de kat-scene als dieptepunt.

avatar van housemoviewatch
Hahahaha het is misschien niet de beste film met het beste verhaal en ook geen echte horror maar ik heb er wel erg om kunnen lachen. Lekkere lugubere humor. Het moment dat de clown op dat langzame stomme fietsje aan het rijden was, kreeg ik toch wel een glimlach van. Meer komedie maar de film heeft me weten te boeien.

avatar van wendyvortex
Coulrofobie, mocht je het al niet hebben dan gegarandeerd na deze film!
Tsja kiddies laten de clown dodelijk verongelukken en die komt 6 jaar later weer uit z'n graf gekropen om wraak te nemen.
't is een horrorcomedy, zowaar een geslaagde en dat betekent niet dat op de kills bezuinigd is, die zijn origineel en behoorlijk stevig qua gore.
Topper in de clowns-horror.

avatar van MDRAIJER
Zó slecht, geen woorden voor.

avatar van psycholamp
Grappig popcornfilmpje met leuke kills. Niet spannend, niet eng, maar wel leuk. Ik moest echt even lachen bij de kat, terwijl ik dat best leuke beesten vind, hoor.

avatar van dirk-dv
Vreselijke B Film na 15 min af gezet zonde van de tijd

avatar van Decec
Pf ik wou trailer kijken, maar: deze video is privé...

vet vet vet mijn soort film

avatar van Kondoro0614
Stitches

Ohh, hoe gaaf is deze film? Wat heb ik genoten om deze super Ierse foute film die eigenlijk gewoon geinig is om zijn slechtheid. Ik moet eerlijk zeggen dat ik van te voren niet wist wat ik kon verwachten, ja iets met clowns maar verder ook niks. Ik snap nu op de de dag van vandaag nog steeds niet wat er zo 'eng' is aan clowns. Ik vond het een geinige film met film ongein rond vliegende ogen, heren ijsbollen, met in iemand's hoofd, hmmm heerlijk!

Ross Noble speelt een heerlijke rol als Stitches en is er echt geschikt voor. Wat heb ik kunnen lachen door deze mafkees. Tommy Knight speelt een goede rol van een jongen die erg angstig is en getraumatiseerd door de gebeurtenissen in zijn verleden. Gemma-Leah Devereux speelt ook een aardig rolletje en de rest van deze B-cast doen het gewoon prima.

Het verhaal is wel slapjes en simpel gemaakt maar, hij sleept je door de komedische scènes er makkelijk doorheen. Het concept is geinig en ik vraag me soms echt af hoe ze er soms op komen zulke vreemde dingen komen maar, het heeft me echt prima vermaakt en ik kon er echt van genieten. Gekkigheid!

Heerlijke over de top film. Grappig, orgineel en goor. Heerlijk!!

avatar van Phantasm
Lekkere, gore horror die lekker wegkijkt. Vermakelijk.

avatar van soom
Getsie. Dit mag meteen de boeken in met het kopje "Meest Ranzige fim ooit." Iel!! Jakkes, bah. Ik heb dan toch liever Amerikaanse horror. Waar niet zo gesmeten wordt met goorheid. Iig.. Anders. Ross Noble leefde zich wel mooi uit.

avatar van john mcclane 2
Voor het verhaal hoef je het niet vaak te zoeken in het horror genre .
Die is hier ook minimaal .
Maar in de vorm van humor en gore is dit toch zeker een voldoende waard .
De combi werkt hier zeker, eng word het daarintegen nooit .
Misschien als je een clown fobie hebt ( komt heel veel voor ) zal het wellicht beangstigend zijn .
Net aan 3 voor de toepasselijke humor .
Humpty dumty .
?

avatar van princesspeach
Everybody happy?

Grappige en lekker gore film. Verder niets. Leuk voor een avondje maar dat was ‘t ook.