Just Do It: A Tale of Modern-day Outlaws (2011)

Alternatieve titel: Gewoon Doen

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Emily James

Documentairemaakster Emily James filmde een jaar lang acties van Engelse activistengroepen als "Climate Camp" en "Plane Stupid". Activisten protesteren tegen de klimaatverpesting, houden sit-ins, blokkeren fabrieken en vallen steenkoolcentrales aan. Volgens de activisten leidt ‘iets doen’ tot empowerment (meer invloed en controle verwerven), en niets doen tot depressies.

avatar van ArnoldusK
Onvoldoende als documentaire.
Meer een promo-filmpje voor de ClimateCamp-beweging. Hier had meer in gezeten.
Verder prima statements die worden gemaakt, die perfect passen in de huidige waardentrend.
Goed om te zien dat het protesteren uiteindelijk ook effect heeft.

PS. Leuk om te zien hoe de docu's van tegenwoordig allemaal al zo vol zitten met visuele & muzikale effecten, waardoor het al snel aangenaam wordt om naar te kijken.

avatar van Ajax&Filmfreak
Helemaal mee eens.
Voor mij toch net een voldoende door het goede onderwerp.