The Law and the Lady (1951)

1 stem

geregisseerd door Edwin H. Knopf
met Greer Garson, Michael Wilding en Fernando Lamas

Huishoudster Jane Hoskins wordt onterecht beschuldigd van het stelen van juwelen van haar werkgeefster Lady Sybil Minden. Op het moment dat inspecteur McGraw haar ondervraagt, biecht Mindens zwager Nigel Duxbury op dat hij de dader is. Hij had het geld namelijk nodig als afbetaling, omdat hij onlangs zijn erfenis heeft verloren. Als betuiging van spijt geeft hij Jane 200 pond en neemt hij haar mee uit op een chique diner. Hij is onder de indruk van haar, wanneer zij zich deftig heeft opgemaakt en nette manieren toont. Hij vraagt haar zijn zakenpartner te worden in Monte Carlo. Daar doet ze zich voor als een lady en zorgt ze ervoor dat rijke mannen hun geld verliezen aan Nigel.