• 10.491 nieuwsartikelen

Horror / Thriller | 93 minuten

Genre: Horror / Thriller

Alternatieve titel: Abejas Asesinas

Oorsprong: Verenigde Staten / Mexico

Geregisseerd door: Alfredo Zacharias Jr.

Met onder meer: John Carradine, John Saxon en Angel Tompkins

Gesproken taal: Engels

Plot The Bees

"They prey on HUMAN FLESH!"

Bandieten uit Zuid-Amerika komen de VS binnen met een lading dodelijke bijen. Een kleine groep geleerden probeert de dodelijke zwerm te stoppen voor dat ze het hele land bedreigen.

logo tmdbimage

bijen

avatar van JurassicPark

JurassicPark

1,5. nep filmpje killer bees is beter

avatar van Lennert

Lennert

Onder het mom van 'weer een avondje nieuw gevonden vhsjes kijken' gooiden we gisteravond vol moed (laat het 'goede' maar achterwege) The Bees in de recorder. Precies zoals te verwachten viel bleek het weer pulp van de laagste plank met afgrijselijk acteerwerk, non-existente special effects, een soundtrack die overduidelijk ontworpen is door iemand die doorgaans jingles voor spelshows maakt en een hilarisch verhaal over bijen die uiteindelijk met de mensen proberen te communiceren om hen te vertellen dat ze moeten ophouden met het milieu te verpesten. Hoe treurig het ook klinkt, mensen als John Carradine en John Saxon zijn zelfs voor dit soort werk te goed. Viel af en toe wat te lachen van de pure wanhoop, is verder uitzonderlijk kut.

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Uitgegeven door het Amerikaanse Vinegar Syndrome, een erg tof label dat zich richt op obscure B-titels. The Bees is zeker niet een van hun betere titels maar kent alsnog elementen die de liefhebber van de B-film zou kunnen bekoren. Zo mogen we genre lievelingen John Saxon en John Carradine bewonderen en is het einde redelijk hilarisch.

Langere recensie:

The Bees (Alfredo Zacharias) – blu-ray recensie | It's Only a Movie - itsonlyamovie.nl

avatar van Basto

Basto