The Basement (1989)

Horror

geregisseerd door Timothy O'Rawe
met Dennis Driscoll, Kathleen Heidinger en David Webber

Anthologie die bestaat uit vijf horrorverhalen. "The Basement" gaat over vier vreemden die naar de kelder van een afgelegen huis geroepen worden door een mysterieuze entiteit. Eén voor één worden ze gedwongen vreselijke dingen te doen, terwijl de anderen toekijken. "Swimming Pool" gaat over een ontrouwe vrouw die bewijsmateriaal probeert te dumpen. Daarbij krijgt ze hulp van een demonische water-geest. "Trick or Treat" vertelt het verhaal van een man die weigert Halloween te vieren. Dat wordt hem betaald gezet door enkele monsters. "Zombie Movie" gaat over prostituees en ontwaakte lijken die dood en verderf zaaien op de set van een onafhankelijke film. "Home Sweet Home" gaat over een jongeman die een huis koopt waar vroeger veel mensen werden gemarteld en omgebracht. Hij begint zichzelf af te vragen of hij nog wel helemaal geestelijk gezond is.