• 8.356.714 stemmen

Horror | 92 minuten

Genre: Horror

Geregisseerd door: Damon Santostefano

Met onder meer: Garrett Morris, Oliver Reed en Elke Sommer

IMDb beoordeling: 4,4 (683)

Plot Severed Ties

Een experiment om iemand weer tot leven te wekken gaat helemaal mis. Hierdoor verandert één van de ledematen van de proefpersoon in een vreemd soort reptiel. Het ding slaat door en begint te moorden...

avatar van zombie

zombie

Een vrij onbekend werkje blijkbaar, ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord.

Severed Ties is een kruising tussen The Kindred en Re-Animator. Helaas mist Billy Morrissette het charisma van een Jeffrey Combs, waardoor het geheel een beetje zoutloos aandoet. Veteranen Oliver Reed en Elke Sommer doen het niet onaardig. En de special effects zijn leuk...maar na een redelijke eerste helft kakt het geheel wat in en kom ik nog net op een voldoende uit.

* trailer *

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Elke Sommer in deze film verbaast me nog niet echt, maar Oliver Reed zat hier wel in een hele heftige dip in zijn carrière. Verder is dit een hele aardige variant op Re-Animator en ook aan de eerste films van Frank Henenlotter (Basket Case, Brain Damage) doet het wel denken.

Jammer van de wat goedkope looks en een stel vervelende bijrollen, maar de losgeslagen armen maken wel het één en ander goed.