ad

Alternatieve titels: The Countess X / Sueurs Chaudes

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Jean Rollin

Met onder meer: Rachel Mhas, Jean-Pierre Bouyxou, Karine Gambier

IMDb beoordeling: 4,1 (58)

Over La Comtesse Ixe

Door de bossen sluipt een gemaskerde kleptomane met een onbedwingbare lust naar diamanten en seks. Deze mysterieuze dame, ook bekend als 'Countess X', weet dat de bezoekers van een afgelegen landhuis zich hebben teruggetrokken om daar een enorme orgie te houden. Ze laat haar begerige ogen vallen op hun bezittingen en besluit hen te verzadigen met drank en seks, zodat ze na hun uitspattingen weerloos zijn en zij er met hun diamanten vandoor kan gaan.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Nog geen stemmen? Nu gewoon in NL te verkrijgen.

avatar van puppet master

puppet master

Ik heb de film binnen, moet de dvd alleen nog gaan bekijken.

Maar over het algemeen zijn de films van Jean Rollin wel goed.....

avatar van Fransman

Fransman

jeroentjuhhhh en puppet master waren zo nieuwsgierig en hebben zich vervolgens snel uit de voeten gemaakt. Niet eens gestemd. Ik snap wel waarom hoor. Dit is onvervalste hardcore. Geen softcore met inserts, nee gewoon het onvervalste pijp- en neukwerk, zonder dat er ook maar een verhaal in de buurt is. Volgens de normen van MM hoort deze film hier helemaal niet thuis, maar kennelijk is Rollin cult en dan mag het wel.

Vind ik prima hoor. Alleen vreemd dat hele softe films met een cinematografisch en/of historische interessante achtergrond, of met bijvoorbeeld Sylvia Kristel in een hoofdrol, hier geweerd worden omdat het kennelijk geen 'cult' is. 'Want erotiek doen we hier niet'.

Terug naar Rollin en La Comtesse Ixe. Puur gemaakt om geld te verdienen zodat hij zijn andere projecten waar hij wel enige pretentie mee had, te kunnen maken. Ook niks mis mee. Ik vond deze film wel te verteren. De beelden hebben een zekere sfeer en zijn hier en daar zelfs erotisch. En dat kun je van moderne hardcore moeilijk beweren.

Theunissen

Deze film van de vrij bekende Franse regisseur Jean Rollin (circa twee jaar geleden zag ik nog de matige Horror / Erotiek film "Le Lac des Morts Vivants (1981)" van hem) mag dan wel bestempeld zijn als een Komedie / Erotiek film (wat ook een beetje klopt), maar dit is niets minder dan een jaren 70 pornofilm (dus met veel haar, en soms ook onder de oksels, en pornosnorren) met een minimaal verhaal. De film duurt 80 minuten en 60 minuten daarvan bestaat uit porno en de overige 20 minuten bestaat uit verhaal en erotiek. Qua porno krijg je enorm veel te zien (en ook zeer gedetailleerd) zoals pijpen, beffen, met borsten spelen (inclusief likken en zuigen), neuken, vingers in kont, klaarkomen (op verschillende manieren), close-ups, extreme close-ups en alles daartussenin.

In dit verhaal draait het om een dievegge (Rachel Mhas) die door de bossen van een villa sluipt om in te breken. Eenmaal binnen steelt ze een uitnodiging voor Countess X die niemand goed kent en gebruikmakend van deze uitnodiging doet ze zich voor als Countess X (oftewel Gravin X) en weet ze toegang te verschaffen tot een exclusief feest in de villa van een steenrijke baron (Alban Ceray). Ze slaagt erin de aanwezigen dronken te voeren en door een orgie uit te putten, zodat ze er 's morgens ongehinderd met hun sieraden vandoor kan gaan.

Het eerste wat je ziet in deze film is de villa (deed me denken aan de Porno film "Pruimenbloesem (1982)" welke ik vorige week zag) en daarna zie je de dievegge, die volledig in het zwart gekleed is, rondsluipen in de laan en het bos van de villa. Ze gaat gewoon de villa binnen via de voordeur en ze ziet dan een vrouw, te weten Carole (Carole Gire), rondlopen met een dienblad met daarop een fles sterke drank, een glas en een beker met ijsklontjes. Dit brengt ze naar de baron die de krant zit te lezen en een pijp aan het roken is in zijn badjas. Hij geeft Carole een stapel brieven (waar ook de uitnodiging tussen zit voor Countess X) die ze neerlegt op een tafeltje en vergrijpt zich daarna snel aan haar, waardoor we na circa vier minuten al de mooie flinke borsten van Carole Gire zien.

Daar blijft het natuurlijk niet bij, want een minuut later kleedt de baron Carole helemaal uit (dan zien we dus Carole Gire volledig naakt) en begint zij hem minuten lang te pijpen. Daarna voeren ze standje 69 uit en wordt zij gebeft en hij gepijpt. Terwijl ze dat doen kruipt de dievegge naar het tafeltje en steelt ze de brieven en gaat ze daarna van een afstandje verstopt toekijken. We zien dan ook dat de baron Carole inmiddels aan het neuken is en dat duurt ook weer minuten lang en daarbij zien we ook verschillende standjes (missionaris, op zijn hondjes, boven op hem zitten) en tussendoor pijpt ze hem ook en stopt hij een vinger in haar kant. De dievegge wordt tijdens het toekijken enorm geil (wat ik me wel kan voorstellen) en begint zich na circa 18 minuten wat uit te kleden (houdt wel haar topje aan, want daaronder verbergt ze de gestolen uitnodiging). Dan zien we ook voor het eerst de behaarde schaamstreek van Rachel Mhas, waarna ze zich begint te masturberen en in eerste instantie met de hand (ze draagt overigens zwarte handschoenen) en daarna met een witte kaars (dat krijg je ook te zien via close-ups), die ze pakt van het tafeltje waarachter ze zich verstopt heeft.

Nadat de baron na circa 22 minuten klaarkomt in de mond van Carole, horen ze geluiden en denken ze dat Countess X aanwezig is. Als ze opstaan om te gaan kijken, vlucht de dievegge de villa uit en verstopt ze zich in het bos waar ze de brief opent, leest en verscheurt en ze zegt dan ook:

"Countess X will not be receiving this invitation. But there will be a countess X at the baron's party."

In de villa vindt dan het exclusieve feest (met vijf mannen en vier vrouwen) plaats, waar de dievegge ook naar toe loopt en dan vermomd (oftewel ze draagt een lange bruine jurk) als Countess X. Eén van de gasten zegt dan ook als ze haar zien komen aanlopen via de laan.

"On foot ? Has she left her driver at the gate ?"

Binnen wordt ze hartelijk verwelkomt en vraagt de Baron haar ook iets, namelijk:

"We've heard a lot about your dancing act. Is it true that you dance naked for everyone ? We'd love to see it. Countess, our guests would love to see you dance. Please dance for us ?"

Countess X antwoord dan verbaasd:

"Dance naked ? Have I done that before ? All right then, if you insist."

Ze gaan dan allemaal naar een andere ruimte en als Countess X dan champagne gaat halen voor iedereen in een andere ruimte, doet ze iets in ieder glas en dat wordt opgemerkt door iemand (Jean-Pierre Bouyxou) die even kwam kijken wat ze aan het doen is. Daarna worden de glazen champagne uitgedeeld en wordt ervan gedronken (die man die weet dat er iets in het drankje zit, leegt zijn glas in een plant), waarna Countess X (oftewel de dievegge) na circa 29 minuten de jurk uitdoet (dan zien we dus Rachel Mhas voor het eerst volledig naakt) en naakt begint te dansen op de muziek en daarbij zoent ze ook met iedereen.

Daarna betrekt ze ook een andere vrouw bij het dansen, die ze uitkleedt en waarbij ze aan haar borsten begint te zuigen. Als Countess X daarna na circa 33 minuten een fles champagne over haar naakte lichaam uitgiet, begint iedereen haar te likken en begint ook langzaam een orgie te ontstaan. Deze orgie zien we na precies 37 minuten in beeld en daarbij zien we drie stelletjes (waaronder de zeer behaarde Julie Bouche die ook haren onder de oksels had) met elkaar neuken (de dievegge doet daarbij niet mee en ook niet de man die haar betrapte met het iets doen in de glazen champagne). De orgie (die overigens begeleidt wordt door jazz muziek, gecompenseerd door Didier William Lepauw, in de vorm van een piano en een drumstel) in de huidige vorm duurt tot circa de 57e minuut en daarbij zien we o.a. pijpen, neuken, close-ups, extreme close-ups (van een piemel in een schaamstreek en dat volledig beeldvullend), vingers in kont en klaarkomen (één keer en dat tussen de borsten van een vrouw). Sommigen wisselen dan ook van partner en ook wordt er o.a. gezegd:

"You suck really well.", "Put it all the way in.", "Lick the head." en "Suck my fat cock."

Tussendoor steelt de dievegge ook sieraden (kettingen) van vrouwen die aan het neuken zijn (o.a. Julie Bouche) of in slaap gevallen zijn en ze verstopt de sieraden als na circa 57 minuten de echte Countess X (Karine Gambier) de villa binnenloopt in een mooie rode jurk. Als ze de orgie ziet, zegt ze ook:

"What's going on here ?"

Waarop een man met pornosnor antwoordt:

"Group therapy, millady."

En waarop zij dan weer zegt:

"I didn't expect that of them."

De man met pornosnor raakt haar ook aan en in eerste instantie is ze nog wat afwijzend, maar al snel verandert ze van gedachten en zien we haar volledig naakt na circa 58 minuten en daarbij kon je goed zien dat ze een echte blondine was en ze had ook best mooie borsten. Niet snel daarna begint ze met de man te vrijen en te neuken. De orgie is dan ook nog steeds gaande en rond de 70e minuut zien we dan verschillende mannen klaarkomen (waaronder eentje in extreme close-up, waarbij je de neiging hebt om daarna het televisiescherm schoon te vegen), waaronder de man met pornosnor en hij komt klaar op de rug van de echte Countess X.

Na circa 70 minuten vraagt de man die de dievegge betrapte aan de dievegge of ze het wil doen met een vrouw (die hij van te voren aan het beffen was). Terwijl de dievegge het dan gaat doen met de vrouw (het was overigens de harige vrouw, oftewel Julie Bouche, die er ook best mocht wezen qua uiterlijk), pakt de man de sieraden die de dievegge had verstopt. We zien dan nog de dievegge lesbische seks (zoenen, likken aan borsten, wrijven over schaamstreek en wat beffen en dat inclusief standje 69) hebben met de vrouw en dat leek meer op erotiek dan porno (pornobeelden van bijvoorbeeld geopende schaamstreken zijn dan ook niet te zien). Ook zien we nog wat beelden van de orgie (dat zijn dan wel weer pornobeelden), waarna de man en de dievegge de villa uitvluchten als ze na circa 66 minuten worden aangesproken door de echte Countess X (ze vraagt o.a. "And who might you be ?" en "And you, who are you ?") en iemand roept:

"My jewels !"

De man rent gekleed (hij had zich van te voren aangekleed) de villa uit en de dievegge volledig naakt en de anderen gaan dan eveneens volledig naakt achter hun aan. Ze krijgen hun niet te pakken en als ze dan ergens op een veilige plaats gaan zitten, delen ze de buit samen (de dievegge doet dan ook wat sieraden om) en stelt de man ook voor om samen te gaan werken. Als de dievegge vraagt wie hij eigenlijk is en wat zijn echte naam is, zegt hij:

"I'm a burglar too. I'm Axel the Penny thief, the thief with a thousand faces."

Als ze daarna samen weglopen is de film na 80 minuten afgelopen.

De film is met weinig budget gemaakt (een villa, wat mensen en wat drank en meer is het niet) en het oogt ook allemaal goedkoop (de porno opnames worden overigens fraai in beeld gebracht) en amateuristisch en dat inclusief de cast. Sommige acteurs tijdens de orgie, die niet voorbereid zijn als de camera langskomt, kijken dan in de camera (oftewel ze kijken je dan recht aan) en dat was best komisch om te zien. Onder de cast vallen ook een paar medewerkers van regisseur Jean Rollin die vaker te zien zijn in zijn films (oftewel zijn vaste kring van medewerkers), zoals Cyril Val en Jean-Pierre Bouyxou. Er zit ook weinig dialoog in en waarschijnlijk zijn alle dialogen in één keer opgenomen en ook het filmen van het hele verhaal heeft waarschijnlijk niet meer dan twee dagen geduurd.

Ondanks dat dit eigenlijk gewoon een Porno film is, heb ik me er best mee vermaakt en ondanks dat de film inmiddels behoorlijk gedateerd is (is nu ook 45 jaar oud), vond ik de film nog regelmatig hitsig en dat kwam vooral door de mooie natuurlijke (met natuurlijk bedoel ik zonder tatoeages, piercings, siliconenborsten en andere lichaamsverbouwingen, maar wel met veel haar op de schaamstreek ) vrouwen en dat natuurlijke spat ook van het scherm af, want buiten veel haar zie je ook wat cellulitis (o.a. op de buik) bij de vrouwen. Hoewel Rachel Mhas (als de dievegge) en Karine Gambier (als de echte Countess X) mooie vrouwen waren, waren mijn persoonlijke favorieten toch Carole Gire (die had een mooi lichaam en dat van top tot teen) en de harige (o.a. een flinke bos haar op de schaamstreek) Julie Bouche en beiden lusten er wel pap van.