La Comtesse Ixe (1976)

Frankrijk
Komedie / Erotiek

geregisseerd door Jean Rollin
met Rachel Mhas, Jean-Pierre Bouyxou en Karine Gambier

Door de bossen sluipt een gemaskerde kleptomane met een onbedwingbare lust naar diamanten en seks. Deze mysterieuze dame, ook bekend als 'Countess X', weet dat de bezoekers van een afgelegen landhuis zich hebben teruggetrokken om daar een enorme orgie te houden. Ze laat haar begerige ogen vallen op hun bezittingen en besluit hen te verzadigen met drank en seks, zodat ze na hun uitspattingen weerloos zijn en zij er met hun diamanten vandoor kan gaan.

avatar van jeroentjuhhhhh
Nog geen stemmen? Nu gewoon in NL te verkrijgen.

avatar van puppet master
Ik heb de film binnen, moet de dvd alleen nog gaan bekijken.
Maar over het algemeen zijn de films van Jean Rollin wel goed.....

jeroentjuhhhh en puppet master waren zo nieuwsgierig en hebben zich vervolgens snel uit de voeten gemaakt. Niet eens gestemd. Ik snap wel waarom hoor. Dit is onvervalste hardcore. Geen softcore met inserts, nee gewoon het onvervalste pijp- en neukwerk, zonder dat er ook maar een verhaal in de buurt is. Volgens de normen van MM hoort deze film hier helemaal niet thuis, maar kennelijk is Rollin cult en dan mag het wel.

Vind ik prima hoor. Alleen vreemd dat hele softe films met een cinematografisch en/of historische interessante achtergrond, of met bijvoorbeeld Sylvia Kristel in een hoofdrol, hier geweerd worden omdat het kennelijk geen 'cult' is. 'Want erotiek doen we hier niet'.

Terug naar Rollin en La Comtesse Ixe. Puur gemaakt om geld te verdienen zodat hij zijn andere projecten waar hij wel enige pretentie mee had, te kunnen maken. Ook niks mis mee. Ik vond deze film wel te verteren. De beelden hebben een zekere sfeer en zijn hier en daar zelfs erotisch. En dat kun je van moderne hardcore moeilijk beweren.