The Pettifogger (2011)

Misdaad / Animatie

geregisseerd door Lewis Klahr

Het leven van de 'pettifogger', een kleine crimineel in de vroege jaren zestig, is aan het instorten dankzij zijn hebzucht, zijn calculerende aard en zijn zwakte voor het kaarten om geld. Hoe verder hij heen raakt, hoe vager en enigmatischer ook het verhaal wordt. Deze abstracte misdaadfilm verkent de grenzen van het genre, met beelden uit stripboeken en reclames en oude geluiden.

avatar van chiel
De film was nauwelijks uit te kijken. Een collage-film zonder ook maar enige duidelijke lijn. Iets voor een korte film of een installatie in een museum.