La Battaglia Dei Mods (1966)

Italië / West-Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Franco Montemurro
met Joachim Fuchsberger, Ricky Shayne en Udo Jürgens

In een pub in Liverpool dansen de 'Mods' op de beatmuziek van hun leider, de charismatische Ricky. Middenin het concert worden ze verrast door een rivaliserende bende de 'Rockers'. Er breekt een wilde vechtpartij uit waarin een jong meisje wordt gedood. Ricky wil niet in de problemen komen met de politie en slaat op de vlucht. Zijn reis brengt hem door heel Europa, waaronder ook in Rome, waar zijn rijke vader woont als ambassadeur. Conflicten blijven niet uit, vooral omdat de mooie Martine ook nog eens met Ricky's gevoelens speelt.