Beer Is Cheaper Than Therapy (2011)

Nederland / Verenigde Staten
Documentaire

geregisseerd door Simone de Vries

De verhalen in Beer Is Cheaper Than Therapy schetsen een schrijnend beeld van oorlogsveteranen in psychische nood waarvoor geen plaats is in de machocultuur van het leger. De documentaire zoekt een antwoord op de vraag waarom het aantal zelfmoorden onder jonge Amerikaanse soldaten en Irak/Afghanistan-veteranen zo schrikbarend stijgt. De makers reisden daarvoor af naar Killeen, Texas, waar Fort Hood - de grootste legerbasis van the VS - gevestigd is. Negentien daar gelegerde soldaten pleegden vorig jaar zelfmoord.

Te zien op IDFA: IDFA | Beer is Cheaper than Therapy

Volgende week woensdag op tv (zie tv-vermelding).

avatar van Donkerwoud
Nominatie voor beste titel ooit?

Het mooie is dat de titel afkomstig is van een ongelooflijk cynisch reclamebord van een bar in een stadje waar veel getraumatiseerde veteranen wonen.

avatar van Banjo
Ik Doe Moeilijk schreef:

Haha het is wrang maar het klopt ergens wel he die tekst..
Vooral in Amerika zal dit zeker wel zo zijn.
Alleen al om die titel ga ik hem dinsdag even zien

avatar van Banjo
Het verhaal van de man die zijn pistool meenam naar de kerk...
had ik dit verhaal jaren eerder gehoord dan verklaarde ik hem voor gek.
Maar nu vind ik heel normaal en verstandig.
vooral na dit nieuws:

Priester vermoord en twee gijzelnemers gedood in kerk Noord-Frankrijk | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl