Labirent (2011)

Duitsland / Turkije
Actie / Drama

geregisseerd door Tolga Örnek
met Timuçin Esen, Meltem Cumbul en Sarp Akkaya

Een aanval van de radicale islamitische terroristische organisatie El-Wahid schokt mensen in Turkije en over de hele westerse wereld. Na een explosie op een drukke straat in Istanbul zijn er 130 mensen omgekomen, waarvan 30 Amerikanen en vijf Britten. Om het verwoestende bloedbad te stoppen, initieert de Turkse inlichtingendienst een operatie genaamd "Labirent". Een brutale race tegen de klok begint, inlichtingenofficier Fikret en zijn collega Reyhan, een alleenstaande moeder en een van de beste veld agenten in het land, gaan tot het uiterste. Terwijl de twee van hen voorzichtig dichterbij komen, krijgen ze steeds meer conflicten: niet alleen onder hun zelf maar ook betreft de relatie met de Britse geheime dienst en de bloedige strijd tegen de gezochte terroristen. De vraag: hoe loyaal en betrouwbaar is eigenlijk de informant die erin is geslaagd terroristische cel binnen te dringen...?!