Week-End at the Waldorf (1945)

Alternatieve titel: Weekend at the Waldorf

Komedie / Drama

geregisseerd door Robert Z. Leonard
met Ginger Rogers, Lana Turner en Walter Pidgeon

Er kan altijd wel iets gebeuren in het Waldorf Hotel in New York. De aanwezigheid van een beroemde filmster kan het einde betekenen van een huwelijk. De ster heeft echter andere zaken aan haar hoofd, omdat ze vermoedt dat een man uit is op haar juwelen, niet wetend dat hij een oorlogsverslaggever is. Ondertussen smeedt een corrupte zakenman een plan om een bei te beroven van zijn geld. Een jonge stenografe ziet via deze zakenman een ticket tot een luxe leven, maar komt in een dilemma als ze gevoelens krijgt voor een soldaat.

Is deze film niet de remake van Grand Hotel?

Ed
Nou en of.

avatar van matthijs_013
Een vlotte en moderne film met enkel Rogers' aanwezigheid als minpunt. Al vanaf de eerste minuut is het genieten, met een sfeervolle voice-over die bijdraagt aan een heerlijk feel goodgehalte.

Dick2008
Dit is echt zo'n film en als die op de BBC kwam dan keek ik er gewoon naar. Veel informatie had je ook niet. De speelfilmencyclopedie als naslag en dat was het wel weer.
Gewoon vanwege Ginger Rogers, een heel aantrekkelijke actrice die wel wat meer heeft gedaan dan wat dansfilms te maken met Fred Astaire.
Een andere aanleiding was het orkest van Xavier Cugat. Een zeer beroemd Latijns-Amerikaans dansorkest, werd dan ook bekend als Xavier Cugat and his Waldorf-Astoria Orchestra. Trad op in vele MGM-films.
Helaas was de muziek mager en inhoudelijk vond ik de film nou ook niet om nog eens te bekijken. 2.0.