Gekkô no Kamen (2012)

Alternatieve titels: Mask of Moonlight | Moonlight Mask | Gekko no Kamen

Japan

geregisseerd door Itsuji Itao
met Tadanobu Asano, Itsuji Itao en Satomi Ishihara

Japan, 1947. Usagi Morinoya, een soldaat waarvan verondersteld was dat hij omgekomen is in de oorlog, keert terug naar zijn geboortedorp. Door zijn verwondingen zit zijn gezicht gewikkeld in bandages en hij lijdt aan geheugenverlies. Usagi Morinoya was ooit een beroemd 'rakugoka' (komische verhalenverteller) en probeert de draad weer op te pakken. Tot ontsteltenis van hem, de mensen in het dorp en de andere rakugoka komt er op een dag echter een tweede man het dorp binnenwandelen die beweert Usagi Morinoya te zijn.