Newlyweds (2011)

Komedie / Drama

geregisseerd door Edward Burns
met Edward Burns, Caitlin Fitzgerald en Kerry Bishé

Wanneer je gaat trouwen, krijg je er niet enkel een nieuwe man of vrouw bij, maar ook de familie, de vrienden en zelfs de exen. Het pasgetrouwde stel, Buzzy en Katy, kan maar kort genieten van hun wittebroodsweken, want dan staat plosteling Buzzy’s losgeslagen jongste zusje op de stoep met bagage, waar het nieuwe stel niet op zit te wachten.

avatar van filmfanaat48
moet je van houden, aardig voor een filmhuis, vreselijk camara werk en montage

Film - gemaakt met een budget van niet meer dan $9.000 - over een pasgetrouwd echtpaar (beiden voor de tweede keer), dat op indringende wijze overvallen wordt door de plotseling opduikende eigenzinnige halfzuster van de man én het al even onverwacht op de klippen lopen van het huwelijk van de zuster van de vrouw. De spanningen, die deze ontwikkelingen oproepen, zet de onderlinge verstandhouding van het pasgetrouwde echtpaar ernstig onder druk.
Film doet enigszins denken aan Husbands and Wives van Woody Allen, maar haalt lang niet dat niveau. Niet slecht, maar je moet er van houden.