Mafia (2012)

Misdaad

geregisseerd door Ryan Combs
met Ving Rhames, Robert Patrick en Pam Grier

Amerika, de jaren '70. De criminele baas Renzo (Ving Rhames) en zijn handlangers zaaien dood en verderf in de straten. Rechercheur Womack (Pam Grier) laat zich echter door niets of niemand tegen houden om deze misdadigers te berechten, zelfs als de wet daarvoor overtreden moet worden...

avatar van WaynesW
Twee jaar later nog niemand deze gezien ????

avatar van WaynesW
Nou ik wel zonet.
Onduidelijk werkje.
De clou is mij niet clear geworden.

2/5

avatar van Captain Pervert
Over oudgedienden gesproken: Rhames, Patrick, Grier.
Alledrie hebben ze in films gespeeld die ik extreel cool vind (lees Pulp Fiction, Terminator 2 en Jackie Brown).

Maar is deze film ook een som der delen? Op imdb vindt men blijkbaar van niet...

Captain Pervert schreef:
Over oudgedienden gesproken: Rhames, Patrick, Grier.

Het is een typische Blaxploitation.
Maar de gemiddelde blax zit wel aardig in elkaar.
Dit is meer een samengeraapt zootje, zonder script.

Rhames speelt op de volledige automaat, Grier en Patrick hebben niet eens een toegevoegde waarde.

avatar van Piratje
Net of we deze film al eerder gezien hebben. Maar dan in veel betere versies.
Het verhaal is nogal vrij troebel met een heel zwakke structuur, zonder inhoud.

De vele doden en spaarzaam geklede vrouwen hielpen me even aan misdaad denken. Maar daar houdt het op. Vandaar misschien ook de korte versie van een speelfilm, op zo'n 80 minuten was hij erdoor.

De vertolking was aan de zwakke kant. Van iedereen en ook de belabberde regie werd in flarden aan mekaar geplakt. Net zoals de geluiden.

Het leek me meer op een onzekere ongeorganiseerde mafiabende die terloops nog even de politie onder de armen neemt.
Het echte doel van de bende komen we eigenlijk niet te weten. Buiten het veroveren van terreinen van zwakke collega's.

Voor liefhebbers van dit genre een flop voor de B-klasse.

Zelfs het plot werd er rampzalig bijgeplakt.

We houden het nog positief op 2,0, al is het dat niet waard.

avatar van jan
jan
vond m niet zo slecht. wel bijzonder verhaal met veel toevalligheden. maar toch spannend en boeiend.

avatar van voomzap
Vond dit tenenkrommend slecht. Een bij elkaar geraapt zooitje karikaturen in een 81 minuten durende videoclip van bedenkelijk niveau.

avatar van ikkegoemikke
PC-Game Kingpin met een enorme Starsky And Hutch sfeer.

Rhames speelt op een schitterende manier de geweldadige misdadiger die met behulp van zijn medewerkers, zijn soldiers, zoveel mogelijk terrein wil veroveren in een niet zo nader omschreven Amerikaanse grootstad. De rol is op zijn kleerkast-achtig gebouwd lichaam geschreven.

Buiten wat geweldadig afslachten van rivalen en wat rondhangen en stoer doen in zijn strip-club, valt er verder niks te beleven in deze film. De actie scenes zijn beperkt tot het simpelweg op korte afstand neerknallen van elke in de weglopende persoon.

De flik die hem samen met een wraaklustige vrouwelijke agente (compleet met microfoon-achtig afro kroesel kapsel) wil klissen, is natuurlijk , hoe kan het anders , met de zus van Rhames getrouwd.

Zoals eerder al vermeld is het einde miserabel en het geheel een samenraapsel en aaneengeplakt nietszeggend verhaal. Het geneuzel met Rhames in zijn cel met schimmige figuren , mocht van mij ook weggelaten worden. Daar had ik ook al geen boodschap aan.

Meest belachelijke scene is het moment dat Womack opdracht geeft om Dupree te vermoorden en die vent dan als een kip zonder kop op deze afstormt om dan te eindigen op zijn eigen kettingzaag ... Verschrikkelijk slecht en beroerd bedacht

avatar van Albert020
Hooguit 10 min gekeken en uitgezet, wat een bagger film is dit !