Green Dolphin Street (1947)

Avontuur / Romantiek

geregisseerd door Victor Saville
met Lana Turner, Van Heflin en Donna Reed

Sophie en Edmund waren verliefd, maar Edmund vertrok toen Sophie door haar ouders gedwongen werd te trouwen met de rijke Octavius. Jaren later keert Edmund terug met William, zijn zoon. William en Sophie's dochter, Marguerite, worden ook verliefd op elkaar. Marguerite's zus, Marianne, is ook verliefd op William. Timothy, een meubelmaker, is verliefd op Marianne. Als William per ongeluk een man vermoordt, helpt Edmund hem ontsnappen naar Nieuw-Zeeland. Daar ontmoet hij William die weggelopen is uit de marine. Samen beginnen ze een succesvolle zaak. Als hij op een nacht erg dronken is, schrijft William een brief aan Octavius. Hij eist dat hij mag trouwen met zijn dochter. Omdat hij dronken is vraagt hij per ongeluk om de hand van Marianne.

Met een nog jonge en donkerharige Lana Turner.