Legend of the Red Reaper (2012)

Actie / Fantasy

geregisseerd door Tara Cardinal
met Tara Cardinal, David Mackey en Ray Eddy

Al duizend jaar hebben de Reapers de mensheid beschermd tegen de demonen uit de duisternis. Nu, aan het begin van een nieuwe eeuw, zijn de Reapers verraden en afgeslacht. Red is de enige Reaper die het overleefd heeft, en ze is uit op wraak.

avatar van Collins
"Legend of the Red Reaper" is een film die een aanfluiting is voor het fantasy genre. De film barst van de indrukwekkende nietszeggendheid, is lachwekkend en wordt op geen enkel moment spannend.
Het verhaal is warrig en onsamenhangend. De scenes ploppen van links naar rechts. Het verhaal heeft geen herkenbare lijn. De scenes worden bovendien erg lang uitgesponnen. Veel niet ter zake doend gegrimas en overbodige closeups. Ergerniswekkend en slaapverwekkend.
De begeleidende filmmuziek is een riedeltje dat bestaat uit synthesizer klanken. Het riedeltje vormt het achtergrondje bij praktisch elke scene. De teneur van de scene doet er niet toe. Liefdesscene of actiescene? Maakt niet uit. Hup daar gaan we weer. De muziek werkt erg op de zenuwen. Echt heel erg.
Er zijn veel vechtscenes. En dan vooral veel zwaardvechtscenes. Veelal dicht op de persoon gefilmd met veel onrustige bewegingen van de camera. De scenes zijn erg chaotisch en werken evenals de muziek behoorlijk op de zenuwen.
De weinige actiescenes die wel duidelijk in beeld worden gebracht zijn van toneelmatig allooi. Ze ogen heel statig en zijn absoluut niet overtuigend.
De acteerprestaties van de cast zijn zeer onder de maat. Zelfs in een beroerde film als deze is er altijd wel iemand die opvalt door goed acteerwerk. En zelfs dat is in deze film niet het geval.
Verschrikkelijk.

Volgens de informatie hierboven zou de film geregisseerd zijn door Kristen Stewart. Dat is onjuist.
De film is geregisseerd door Tara Cardinal. Zij vertolkt tevens de rol van The Red Reaper.

avatar van Noodless
Het enig lichtpuntje in de film is Tara Cardinal, voor de rest heel zwak qua uitvoering, acteerwerk, actiescènes, romantiek en vooral die vreselijke muziek die ellenlang wordt gebruikt in bijna elke scène. Vreselijk. 2/10