Break My Fall (2011)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Kanchi Wichmann
met Kat Redstone, Sophie Anderson en Kai Brandon Ly

Liza en haar vriendin Sally spelen in een ''indie'' rockband in het oosten van Londen en hebben een intense, maar niet goed werkende relatie. Ook hun twee mannelijke bandleden ploeteren maar wat voort: Vin werkt als prostituee en Jamie probeert enige stabiliteit te vinden in een vriendje. Hun levens zullen voorgoed veranderen door een nacht met noodlottig drugsgebruik en een teveel aan alcohol.

Kunstmatig en ongeïnspireerd overkomend melodrama over een op handen zijnde breuk in een lesbische relatie. De film is te strak, streng, star, saai en zakelijk gemaakt, bijna verstijfd. Voor mij bleef onduidelijk waarom er geweld plaatsvond in relatie met een soort van seksuele dwang tussen beide vrouwen, waarbij het lesbische aspect minder belangrijk leek te zijn. De personages hebben geen enkele diepte en lijken soms dwaze karikaturen.