• 8.344.402 stemmen

Nobels Testamente (2012)

Thriller | 90 minuten

Genre: Thriller

Alternatieve titels: Nobel's Last Will / Annika Bengtzon Crime Reporter: Nobel's Last Will / Liza Marklund's Annika Bengtzon: Het Testament van Nobel

Oorsprong: Zweden

Geregisseerd door: Peter Flinth

Met onder meer: Malin Crépin, Richard Ulfsäter, Björn Kjellman

Oorspronkelijke taal: Zweeds

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Nobels Testamente

"The truth can be deadly."

Tijdens het Nobelprijsgala wordt de controversiële winnaar van de Nobelprijs voor Geneeskunde neergeschoten op de dansvloer. Journaliste Annika Bengtzon is een van de getuigen in het politieonderzoek. Ze dringt dieper en dieper door in de achtergrond van de moordzaak – en in de geest van de moordenaar. En overal komt ze sporen tegen van Alfred Nobel, de briljante wetenschapper met het tragische leven.

kappeuter (crew films)

Gebaseerd op het gelijknamige boek van Liza Marklund.

avatar van Harmonica Man

Harmonica Man

Vrijdag 8 juni om 20.25 uur wordt hij uitgezonden op Nederland 2. Ben benieuwd.

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

Vanavond op de ARD!

stinissen (crew films & series)

Dogie Hogan schreef:

Vanavond op de ARD!

thxxxxxxx

avatar van Night's Watch

Night's Watch

Ik heb zelf weinig ervaring met de Zweedse/Scandinavische cinema, maar er zeker positieve verhalen over gehoord/gelezen. Toen de ''serie'' rond Annika Bengtzon op Netflix kwam leek mij dit dan ook een mooie kans om meteen goed kennis te maken. Ik vond deze eerste film echter tegenvallen, het was zeker allemaal okee maar echt top vond ik het niet. Maar ik ga zeker de tweede film ook nog een kans geven in de hoop dat deze beter bevalt.