Junkhearts (2011)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Tinge Krishnan
met Eddie Marsan, Candese Reid en Romola Garai

Frank is een ex-soldaat, die wordt achtervolgd door een gewelddadig verleden. Hij woont alleen en verdrinkt zijn nachtmerries met alcohol. Christine, zo op het eerste gezicht een knappe en succesvolle meid, is een alleenstaande moeder die zich vaak begeeft op feestjes vol drugs en seks. De jonge Lynette ziet Christine al strompelend uit haar kroeg vertrekken. Zelf is ze zoekend naar wisselgeld in de vriezende kou. Haar situatie lijkt te veranderen wanneer ze Frank ontmoet, die ondanks zijn twijfels Lynette onderdak wil aanbieden.

avatar van Movie-Addicted
Outstanding! Eddie Marsan deed het geweldig (o.a van This is England '86) acteerwerk top!

avatar van filmfanaat48
heftig,wel een goede film.

avatar van wendyvortex
Moderne update van het Britse kitchen-sink-drama. Iets te dramatisch en sentimenteel, maar met enkele sterke scenes. Als ik me niet vergis heeft een aantal jaar geleden eenzelfde soort situatie ook in Nederland het nieuws gehaald. Vreselijke muziek op soundtrack trouwens.