Min Søsters Børn i Ægypten (2004)

Alternatieve titel: My Sisters Kids in Egypt

Denemarken
Avontuur / Komedie

geregisseerd door Kasper Barfoed
met Lotte Andersen, Peter Gantzler en Niels Olsen

Oom Erik wil met de kinderen op vakantie gaan naar Egypte maar hij wordt ziek. Het lijkt er op dat de vakantie, waar de kinderen al tijden naar uitkeken, niet door zal gaan. Er wordt besloten dat de vader hen zal begeleiden. Alles gaat goed totdat ze op het vliegveld komen. De vader mist het vliegtuig en de kinderen komen alleen in Caïro aan. Hun buurvrouw en aartsvijand mevrouw Flinth is ook in Caïro om haar zus te bezoeken die getrouwd is met de Deense ambassadeur. Na wat overredingskracht gaat mevrouw Flinth er mee akkoord om op de kinderen te passen tijdens hun verblijf. Ze wil hen echter meenemen naar saaie musea en lezingen terwijl de kinderen willen zwemmen en een kamelenrace bezoeken. Zullen ze nog een manier vinden om hun zin te krijgen?