The Bengali Detective (2011)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / India
Documentaire

geregisseerd door Philip Cox
met Rajesh the Boss, Sen the Tail en Mou the Choreographer

Vandaag de dag is er een nieuw fenomeen in India, de opkomst van de privédetective. Vergiftigingen, overspel, fraude, huiselijk geweld en soms moord zijn de dagelijkse bezigheden van de Bengali Detective. Elke cliënt komt binnen met een geheime angst en ze hebben allemaal hulp nodig. Deze film volgt de onverschrokken speurder en zijn bonte crew van helpers terwijl ze de geheimen, angsten en stiekeme daden van hun cliënten blootleggen.

avatar van missl
Wanneer deze man niet bezig is met nagaan wat een ontrouwe man doet, neppe shampooflesjes opspoort en een moord oplost, is hij ook nog druk met een dansvoorstelling en zijn zieke vrouw. Al met al is hij een druk bezet man, waarvan wij als kijker alles meekrijgen omdat de cameraploeg hem op de hielen ziet. Wel grappig om een keer gezien te hebben maar heb je er iets aan? Nee, niet echt.