Saints and Soldiers: Airborne Creed (2012)

Oorlog

geregisseerd door Ryan Little
met Corbin Allred, Jasen Wade en David Nibley

Op 15 augustus 1944 wordt er een invasie opgezet in de Franse Provence door de Amerikanen ter bescherming van de geallieerde troepen die op 6 juni 1944 geland zijn in Normandië en op weg zijn naar Berlijn. Drie parachutisten, die 's nachts boven de Provence uit een vliegtuig gesprongen zijn, moeten zich hergroeperen met hun collega-soldaten in het stadje Les Arcs. Onderweg helpen ze het lokale verzet door een aantal geallieerden te bevrijden en een hinderlaag op te zetten voor een Duitse pantsereenheid.

TEASER

avatar van behangdelul
B-film met dik aangespekt terugkijk sentiment.Paar kleine gevechtsscene's zijn zo slecht nog niet, maar overall is het niveau om te janken. Leuke poging ook met de 'sentimentele trompetjes' maar het raakt kant nog wal.

avatar van madmax1
Tegenvaller standaard met wat flauwe flashbacks , Band of Brothers aflevering
met minimale middelen ,leuk geacteerd low budget die nergens boeit of spannend wordt.

Slechte oorlogsfilm. Na een half uur uit moeten zetten vanwege een mentale dip. Slecht in beeld gebracht en dodelijk saai. Idd die flahbacks zijn storend en getuigt van weinig smaak.

Vrij slechte film. Maar beter dan de film uit 2003.
Verhaal is vrij flauw. Actie was goed maar kon beter.

avatar van d0nCoRl3oN3
Verwacht geen spetterende aktie maar meer een persoonlijk verhaal uit WWII. Op ware feiten gebasseerd.

Aangenaam oorlogsdrama dat lekker wegkijkt

HD Trailer

YouTube - Saints and Soldiers: Airborne Creed Trailer HD

avatar van filmamator
Vond dat er niet al te veel gebeurd. Scènes zijn daarnaast ook voorspelbaar evenals het einde. Acteerwerk was te doen. Verder vond ik ik het allemaal wat te cliché .

avatar van filmamator
willemfilm schreef:

Kijk dan op zijn minst de film af. Men kan pas echt goed oordelen over een film, als men de hele film kijkt.

avatar van Ajax&Litmanen1
Net als de voorganger een vrij simpele, wat goedkope oorlogsfilms. Alleen beviel deze mij beter dan het origineel. Saints 2 bevat net wat meer actie, betere locaties en een iets boeiender plot, al is het nog vrij standaard. De pogingen tot emotie en dramatiek hadden ze van mij wel weg mogen laten. De dialoog in de schuur met de Duitse officier was echt treurig. Verder bevat de film een aantal onzinnige momenten (wie gaat er in een oorlog in hemelsnaam tijdens een missie een spelletje wie de beste onderlinge schutter is doen? ) waardoor de film constant wat dom blijft aanvoelen. Maar het is in tegenstelling tot de voorganger nog wel aardig ''oorlogsvermaak''. Maar als je echt iets goeds wil zien zet je beter een serie als Band of Brothers nog eens op.

filmamator schreef:

voor slechte films heb ik te weinig tijd. Decor, acteurs en regie veranderen niet snel in een film. Vandaar ik de film wel durfde af te zetten en om tot een oordeel te komen. Je mag met mijn mening doen wat je wilt. Deze is namelijk niet bindend.

Ongelooflijk slechte oorlogsfilm.
Ongeloofwaardig en bestaat niet dat dit in werkelijkheid gebeurt zou zijn.
Lijkt meer op SF dan oorlog.

Film gezien met iets hogere verwachtingen dan het uiteindelijk is geworden. De trailer zag er leuk uit, achteraf toch wel een extract van de film dus geen aangedikte trailer.

Had vrij snel door dat het geen hollywood productie betrof, eenmaal daardoor mijn verwachtingen bijgesteld (niet zeggend dat enkel hollywood films goed zijn want dat is uiteraard niet het geval) was het een prima film.

Ik vond juist de dialoog tussen de twee soldaten in de schuur wel OK, misschien wel het beste moment uit de gehele film. En Duitsers spreken duits, Geallieerden spreken Engels, da's een + punt voor deze film.

Al met al geef ik hem 3 sterren omdat met een laag bugdet toch serieus getracht is een goede oorlogsfilm neer te zetten.

avatar van linxde1
Redelijke oorlogsfilm. Aardige momenten worden afgewisseld met slechte momenten. De verdeling daartussen was fifty/fifty. Daarom een 2,5. Nog een opmerking een oorlogsfilm met violenmuziek, NIET DOEN!!!

avatar van freek_93
De film staat helemaal op Youtube.. Voor de mensen die hem willen zien...

avatar van ikkegoemikke
Low Budget film dat meer weg heeft van een episode uit "Band of Brothers" dan een epische bioscoopfilm als "Saving Private Ryan". In het algemeen viel het best mee alleen dat het actie-gedeelte redelijk dunnetjes was. De acteerprestaties waren overtuigend, de dialogen soms een beetje krakkemikkig en de algemene soundtrack viel dan weer best te pruimen. Spijtig genoeg was het niks nieuws op vlak van WWII-heroisme en werd er soms teruggegrepen naar cliché beelden zoals de beelden van de 3 paratroopers die in formatie door graanvelden doorstappen. Dat hebben we nog al eens ergens gezien. Het einde vond ik dan weer een beetje overdreven en moralistisch. Maar toch een verdienstelijke poging om weer eens een beeld te scheppen van deze duistere episode in de menselijke geschiedenis.

avatar van Mai*
Vond hem ontzettend tegenvallen!! Er is een verhaal, maar die komt niet echt duidelijk naar voren. Waarom alleen hun 3? Er zijn nog wat onlogische stukken in. Zo is er aan het einde van de film een stukje ter nagedachtenis aan 1 van de mannen die blijkbaar echt geleefd heeft. Prima, maar volgens mij is er ontzettend veel vanaf geweken. Daarbij zien we in de film een paar keer een fotocamera langs komen [spoile] als er serieus foto's toen der tijd zijn gemaakt, waarom laten ze die foto's dan niet aan het einde zien? want nu zie ik dat nu van de camera niet...?!?!

Goed, ondanks is er genoeg werk gedaan aan de outfits en spullen. Vandaar toch een 2,5

9 Jaar na de eerste film in deze reeks kwam er een tweede.
Ik vind deze wel iets beter dan de eerste film, meer actie en toch ook nog een redelijk goed verhaal.
Er wordt veel aandacht geschonken aan het privé leven van de soldaten, zowel aan Amerikaanse als Duitse zijde.
Deze film krijgt niet altijd goede kritieken, maar een beetje onterecht vind ik, ik vond hem wel geslaagd.

avatar van Kondoro0614
Saints and Soldiers: Airborne Creed

Een aantal jaar na een prima eerste deel die niet speciaal was maar saai is anders, is dan toch Saints and Soldiers: Airborne Creed uitgekomen maar ik heb me eigen niet vermaakt. Ik moet zeggen dat de film dramatisch begint, toch niet saai aangezien de Duitsers daadwerkelijk Duits praten, eindelijk is een reeks die dat snapt (tot nu toe, deel drie moet nog komen)! Toch was het begin toch nog na een tijdje leuk, wanneer ze allemaal in de weilanden landen komt er toch nog vermakelijke stukjes aan.

Het verhaal was redelijk maar niet echt bepaald 'leuk'. We zitten zoals gewoonlijk bij deze reeks in de WW2. Een paar Airborne vechters oftewel luchtmacht, landen midden op weilanden en bossen die bezit is door de Duitsers, na wat vluchtpogingen worden er een paar opgepakt maar, een paar winnen de strijd en moeten survivalen, die niet met slag of stoot. Ik vond helaas wel dat er in deze periode erg saaie en trage scenes zaten. Ook spanning en actie waren ver te zoeken.

Het concept was redelijk ingelijks met het verhaal, het leek teveel op deel 1 waardoor deze film toch saai werd en zijn waarde verloor door een te herhaald concept, had beter gekund maar voor tussendoor of even snel op een avondje kun je hem prima opzetten.