The Rains Came (1939)

Alternatieve titel: De Regen Kwam

Avontuur / Drama

geregisseerd door Clarence Brown
met Myrna Loy, Tyrone Power en George Brent

De Indiase aristocraat Rama Safti keert terug van een medische training in de Verenigde Staten om zijn leven te wijden aan de arme mensen in Ranchipur. Edwina Esketh en haar regelmatig dronken ex-man Tom Ransome komen echter in zijn vaarwater terecht. Wanneer ze geconfronteerd worden met onder andere overstromingen en aardbevingen, besluiten ze elkaar te steunen.

avatar van mrklm
Er is een indrukwekkende overstroming die de Oscar voor beste Special Effects rechtvaardigt, maar dit is een opgeblazen melodrama dat verder alleen wat opvalt wegens de vrij opzichtige seksuele toespelingen. Edwin Esketh [Myrna Loy] is de verveelde society-dame die haar oog laat vallen op de aantrekkelijke Rama Safti [Tyrone Power] die als dokter werkt in Ranchipur. George Brent speelt Edwina's alcoholistische echtgenoot, Nigel Bruce doet zijn stiff-upper-lip act als Edwina's vader en Maria Ouspenskaya komt opdraven voor het type cameo dat je van haar zou verwachten.