Doughboys in Ireland (1943)

Komedie / Oorlog

geregisseerd door Lew Landers
met Kenny Baker, Jeff Donnell en Lynn Merrick

Het is 1943. De bandleider en zanger Danny O'Keefe is opgeroepen om te dienen in het Amerikaanse leger, samen met drie leden van zijn orkest, te weten Chuck, Corny en Tiny. Danny’s band staat bekend als 'The Jesters’. Danny is ongelukkig, want hij moet Gloria Gold, de mooie zangeres van de The Jesters, achterlaten. Maar gelukkig hoeft Danny niet bang te zijn dat ze hem ontrouw is wanneer hij zijn land moet dienen. Danny besteedt elke vrije minuut aan het schrijven van brieven naar Gloria, maar ze geeft die door aan haar bejaarde secretaresse om ze te beantwoorden. Danny en zijn maten worden ondertussen ergens in Ierland gestationeerd.