Apparitions (2008)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Horror
330 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Joe Ahearne en John Strickland
met Martin Shaw, Rick Warden en Siobhan Finneran

De gedoemden nemen er niet langer genoegen mee om in de hel te branden en er is één man die ze moeten vernietigen om vrij te kunnen zijn; de predikant Father Jacob. Father Jacob is door het Vaticaan aangesteld als duiveluitbanner, een taak die hij tegen wil en dank op zich neemt en zwaarder blijkt dan hij ooit had durven denken. Als zijn leerling Vimal op brute wijze wordt vermoord, wordt het spel voor Jacob steeds gevaarlijker. Hij moet zijn weg zien te vinden tussen de angstaanjagende wereld van de demonen, het politieke en hiërarchische machtsspel van de kerk en de cynische politie van Londen en intussen vechten voor zijn leven…

avatar van borasi
Iets te grote frequentie van evangelische leermomenten als je het mij vraagt.

avatar van Fryce
Aardige miniserie met mooi rustig spel van Shaw. Word alleen niet echt spannend, dus horror is wat mij betreft iets te veel van het goede.