The Green Years (1946)

Alternatieve titels: A.J. Cronin's the Green Years | Robert Shannons Jonge Jaren

1 stem

geregisseerd door Victor Saville
met Charles Coburn, Tom Drake en Beverly Tyler

Robert Shannon wordt op jonge leeftijd wees en verlaat zijn woning in Ierland om af te reizen naar Langford, Schotland, naar het huis van zijn grootouders. Hij groeit er op bij zijn gierige grootvader, maar zijn leven wordt draaglijk door zijn liefhebbende overgrootvader en oma en een vriendelijke oom en tante. Hij gaat naar school en raakt bevriend met Gavin en Allison, voor wie hij een innige liefde koestert naarmate de jaren verstrijken. Hij heeft de droom om medicijnen te gaan studeren en wordt arts. Hij krijgt de steun van iedereen in de familie, behalve van zijn grootvader.