Mijn Vader Is een Detective: The Battle (2012)

Alternatieve titels: The Battle | MVIED: The Battle

Nederland
Familie

geregisseerd door Will Wissink
met Tara Hetharia, Tjeerd Melchers en Cees Geel

In The Battle vormen Mara, Sam en Ortwin een bandje en doen ze mee aan een talentenjacht. Sterre heeft geen zin. Ze is tot over haar oren verliefd op de knappe Marty, die onder grote druk van zijn opa ook meedoet.

Bij Will Wissink:

Ook Dean Saunders maakt filmdebuut | nu.nl/film

Dean Saunders maakt zijn acteerdebuut in de familiefilm Mijn Vader Is een Detective: De Competitie.

Haha, ow, dat is blijkbaar een zanger, nooit van gehoord.

Ik dacht even aan de voetballer Dean Saunders.

avatar van lars-pixar
Ik had nooit verwacht dat dit uit de hand zou gaan lopen en zeker niet met een derde deel. Hopelijk hebben die kinderen een beetje een beteren acteer prestatie dan in het eerste deel want dat was enorm slecht.

Nieuwe titel; Mijn Vader Is een Detective: The Battle.
(was: Mijn Vader Is een Detective: De Competitie)

avatar van pieterTk
Zojuist de première gezien op het NFF. Helaas een matige film, ondanks de niet al te hoge verwachtingen. Zeker tegen het einde kreeg je het gevoel dat het allemaal wat werd afgeraffeld.

Onwijs gave film!
Gisteren met 3 kids naar de bios geweest, was geen enkel probleem, ze hingen allemaal als gehypnotiseerd aan het witte doek gekluisterd. (Dat is wel eens anders, daarom doe ik ook geen popcorn meer)
Oudste (14, wilde eerst niet mee: jakkie, is voor kleine kinderen…) maar die wil met haar vriendinnen zaterdag nog een keer!
Mijn tweeling van 8 vond het geweldig, het was wel behoorlijk spannend maar ook niet echt eng. (niks gehoord vannacht) Ze vonden de ontsnapte vrouw (Camilla Siegertsz) meer onwijs grappig, want ze hebben de eerste film op DVD gezien, dus dat was een feest der herkenning al hoef je de andere MVIED’s niet gezien te hebben om de derde te kunnen begrijpen, die kan helemaal op zichzelf staan.
De eerste en tweede film heb ik ook gezien, maar dit is wel echt het hoogtepunt, die kinderen zouden ook in een echte talentenjacht iedereen ver achter zich laten.
De scenes tussen Ellen ten Damme en Cees Geel als stel waren bij tijd en wijlen hilarisch, en mijn oudste vond de scene tussen Ortwin en zijn vader ( Beau) ontroerend terwijl die momenteel eigenlijk alles ‘’duh’ vindt.
Anyway, ontzettend leuke film waarbij je je ook als ouder niet zit te vervelen zoals bij kinderfilms vaak wel het geval is. Wat mij betreft een 10 met een griffel voor de acteurs en de makers!

Gisteren The Battle gaan zien samen met 2 kinderen (8 en 10 jaar). Wat een goeie familiefilm! Vooral de hoofdrolspelers (de vier jonge mensen) acteerden erg goed en geloofwaardig. Zonder een enge film te zijn was hij: zeer onderhoudend voor ouderen, heel erg spannend en complimenten naar de makers: heel goed verhaal en heel erg mooi gefilmd. Nergens kinderachtig. Nogmaal een erg goede familie- kinderfilm.

Grappig om te zien dat de enigen die positief zijn over deze film allebei maar 1x gestemd hebben. Hoeft niets te betekenen natuurlijk maar je gaat bijna denken dat belanghebbenden extra positief gestemd hebben om deze film qua beoordeling goed te laten eindigen

Hupla schreef:

Zoveel is wel duidelijk, hebben zich er speciaal voor aangemeld zelfs. Lijkt me verschrikkelijk dit.

Met afstand de slechtste Nederlandse film sinds jaren met als extra kots toetje die vreselijke Dean Saunders.

Hoe kunnen al deze films gemaakt worden? Lopen niet eens goed in bios.

Jammer dat de sympathieke en onbevangen sfeer van het eerste deel steeds meer verdwijnen. Buiten dat ook gewoon erg teleurstellend, en gewoon niet goed.