Mijn Vader Is een Detective: The Battle (2012)

Alternatieve titels: The Battle | MVIED: The Battle

Nederland
Familie

geregisseerd door Will Wissink
met Tara Hetharia, Tjeerd Melchers en Cees Geel

In The Battle vormen Mara, Sam en Ortwin een bandje en doen ze mee aan een talentenjacht. Sterre heeft geen zin. Ze is tot over haar oren verliefd op de knappe Marty, die onder grote druk van zijn opa ook meedoet.

Onwijs gave film!
Gisteren met 3 kids naar de bios geweest, was geen enkel probleem, ze hingen allemaal als gehypnotiseerd aan het witte doek gekluisterd. (Dat is wel eens anders, daarom doe ik ook geen popcorn meer)
Oudste (14, wilde eerst niet mee: jakkie, is voor kleine kinderen…) maar die wil met haar vriendinnen zaterdag nog een keer!
Mijn tweeling van 8 vond het geweldig, het was wel behoorlijk spannend maar ook niet echt eng. (niks gehoord vannacht) Ze vonden de ontsnapte vrouw (Camilla Siegertsz) meer onwijs grappig, want ze hebben de eerste film op DVD gezien, dus dat was een feest der herkenning al hoef je de andere MVIED’s niet gezien te hebben om de derde te kunnen begrijpen, die kan helemaal op zichzelf staan.
De eerste en tweede film heb ik ook gezien, maar dit is wel echt het hoogtepunt, die kinderen zouden ook in een echte talentenjacht iedereen ver achter zich laten.
De scenes tussen Ellen ten Damme en Cees Geel als stel waren bij tijd en wijlen hilarisch, en mijn oudste vond de scene tussen Ortwin en zijn vader ( Beau) ontroerend terwijl die momenteel eigenlijk alles ‘’duh’ vindt.
Anyway, ontzettend leuke film waarbij je je ook als ouder niet zit te vervelen zoals bij kinderfilms vaak wel het geval is. Wat mij betreft een 10 met een griffel voor de acteurs en de makers!

Gisteren The Battle gaan zien samen met 2 kinderen (8 en 10 jaar). Wat een goeie familiefilm! Vooral de hoofdrolspelers (de vier jonge mensen) acteerden erg goed en geloofwaardig. Zonder een enge film te zijn was hij: zeer onderhoudend voor ouderen, heel erg spannend en complimenten naar de makers: heel goed verhaal en heel erg mooi gefilmd. Nergens kinderachtig. Nogmaal een erg goede familie- kinderfilm.