ad
  • 8.076.098 stemmen

In the Bleak Midwinter (1995)

Komedie | 99 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titel: A Midwinter's Tale

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Kenneth Branagh

Met onder meer: Michael Maloney, Richard Briers en Joan Collins

Releasedatum: 1 december 1995

Over In the Bleak Midwinter

"The drama. The passion. The intrigue... And the rehearsals haven't even started."

De theateracteur Joe Harper wil een kerstproductie van Hamlet opzetten, maar het beperkte budget leidt ertoe dat hij met wat mindere acteurs genoegen zal moeten nemen. De acteurs brengen echter allen persoonlijke problemen met zich mee, wat het geheel tamelijk bemoeilijkt.

avatar van troy31

troy31

wat een ontzettend gave, leuke, ontroerende film. genoten. er zat veel vaart in, een paar bekende gezichten, joan collins als altijd nice doch bitchy en jennifer saunders... brr...cold as ice.

de andere, voor mij onbekende, acteurs deden het prima, vooral het meisje dat nina speelde.

ik geef 4,5 punten.

avatar van gimli f

gimli f

Deze wilde ik altijd al zien omdat ie door Branagh geregisseerd is.

Na hem het afgelopen jaar zeker drie keer te hebben gemist, heb ik hem nu toch kunnen kijken.

Het zwart/ witte bevalt me niet zo, omdat ik daar eigenlijk nooit zo van houdt. Het verhaal en de acteerprestaties zelf zijn goed genoeg, de humor is aanwezig, en het is een leuke satire op de overserieuze wereld van het toneel.

Net een 3,5.