Mr. Mom (1983)

Alternatieve titel: Mr. Mum

Komedie / Drama

geregisseerd door Stan Dragoti
met Michael Keaton, Teri Garr en Frederick Koehler

Jack en Caroline zijn een koppel wat in grote problemen raakt. Wanneer Jack zijn baan verliest, spreken ze af dat hij thuis blijft en het huishouden doet, terwijl Caroline werkt. Maar al snel merkt hij dat het niet zo gemakkelijk is als hij had gedacht.

avatar van wackyboy
Een film waar je op een landerige zaterdagochtend (Hij was vandaag in op het MGM filmkanaal) even in blijft hangen. Waarom weet ik eigenlijk niet. Ik vroeg me wel af of deze film in deze tijd, met pappa-dagen en co-ouderschap, nog wel gemaakt zou kunnen worden. Of is het onderwerp net zo gedateerd als die grote bril, die Teri Garr in de film draagt.
Wat is er eigenlijk van haar geworden?

avatar van Phantasm
Redelijk komedie voor op een regenachtige zondagmiddag, al teveel stelt het niet voor, hier en daar een beetje humor.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
De negatieve reacties hier op MM deden mij lichtelijk aan het twijfelen brengen, maar gelukkig vond ik op IMDB wel een hoop positieve reacties en die waren meer dan terecht.
Zeer vermakelijke film met een Michael Keaton die op dreef is en kinderen die gelukkig niet irritant waren. Natuurlijk is het einde bijna altijd voorspelbaar in dit soort filmpjes maar dat mag de pret niet drukken. Dit is wat mij betreft 1 van die jaren 80 klassiekers die een heerlijke warme sfeer over weet te brengen en die kan zorgen voor een brede glimlach op mijn gezicht, iets waar hedendaagse films nog te vaak de plank mee mis slaan.
Teri Garr was trouwens ook een heerlijke vrouw in die tijd, sexy en tegelijkertijd een lieve en een tikkeltje onzekere uitstraling.

Mr. Mom is een vrij simpele comedy film, maar it gets the job done

Aardige film waarin een man voor zijn kinderen moet zorgen als hij ontslagen wordt en zijn vrouw een baan krijgt. Deze jaren '80 familiekomedie is typisch een werkje uit de pen van John Hughes. Uiteraard komen er flink wat clichés voorbij. Vermakelijk is het zeker en hier en daar best grappig, bovendien gebeurd er genoeg en ligt het tempo best hoog.

avatar van missl
Hele jonge Michael Keaton, die het huishouden van zijn vrouw overneemt omdat zijn vrouw een baan heeft gekregen. Eigenlijk gebeurd alles waarvan je verwacht wat er gaat gebeuren, niet zo grappig. Niet zo bijzonder.