• 10.595 nieuwsartikelen
  • 8.968.360 stemmen

My Ex 2: Haunted Lover (2010)

Horror / Thriller | 83 minuten

Genre: Horror / Thriller

Alternatieve titel: Fan Mai

Oorsprong: Thailand

Geregisseerd door: Piyapan Choopetch

Met onder meer: Atthama Chiwanitchapan en Thongpoom Siripipat

IMDb beoordeling: 4,5 (144)

Plot My Ex 2: Haunted Lover

De ambitieuze Cee gaat net als haar zus de filmindustrie in. Hoewel haar carrière als actrice goed van de grond komt, stort haar liefdesleven in als ze hoort dat haar vriend Aof een nieuwe vriendin heeft. Ze besluit een punt achter de relatie te zetten, maar later ontdekt ze dat zijn nieuwe vriendin dood is. Later krijgt Cee steeds meer het gevoel dat ze achtervolgd wordt...

avatar van FillumGek

FillumGek

Eerste deel was goed te pruimen, zeker benieuwd naar deze!

avatar van Elineloves

Elineloves

Jeej! Eerste deel was inderdaad zeer vermakelijk. Iets bekend over de release? Zie hem nog nergens.

avatar van FillumGek

FillumGek

Op de poster staat 30 december

avatar van stupidcat

stupidcat

net gezien, heeft wel wat potentie maar komt voor mij niet echt eng over. wel een aardige plek waar er gefilmd is.

avatar van DutchTakeshiro

DutchTakeshiro

Fan Mai is een aardige Thaise horror. Ik zal wel meteen zeggen dat het een van de slechtere Thaise horror films is (de meeste Thaise horror films zijn goed en naar mijn mening zitten er een aantal meesterlijke bij). Fan Mai komt voort uit de film Fan Kao die een succes bleek te zijn. Fan Mai borduurt voort op hetzelfde soort verhaal.

Fan Mai is voor een Thaise horror niet bepaald eng. De nodige schrikeffecten zijn uiteraard verwerkt in de film maar het komt allemaal een beetje tam over. Op sommige momenten is er zelfs een "overkill" aan schrikmomenten en dit schaadt de kwaliteit van de film. Visueel ziet het er allemaal mooi uit. De locaties zijn ook prima en als Cee eenmaal voet zet op het eiland... prachtig mooi allemaal! Het schijnt een van de mooiste eilanden in Thailand te zijn, het heet Chang island (Thais voor olifant).

Fan Mai weet genoeg te vermaken om het van begin tot einde uit te houden. Nergens bijzonder maar de film weet je interesse vast te houden. Jammer genoeg verwacht ik alleen meer van Thaise horror omdat ze de lat hoog hebben gelegd. Fan Mai is in ieder geval een leuk tussendoortje.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Het eerste deel Fan Kao was een redelijke film, en dit tweede deel weet eveneens niet meer dan redelijk te worden. Een uitvoering die deels op zijn voorganger lijkt. Een film met een behoorlijk aantal geestenverschijningen en een prachtige setting, waarbij de spanning helaas tegenvalt. De special effects zijn goed, met bijvoorbeeld de scene met het glas en de hand, maar ook dat de hoofdrolspeelster in het water wordt getrokken terwijl ze op het droge stond. De film kent nog een verrassing aan het einde, maar de weg daar naartoe kent eigenlijk weinig hoogtepunten of scenes die met kop en schouders er bovenuit steken. Toch is de film onderhoudend genoeg en betreft het een korte speelduur waardoor deze film goed te doen is. Het vermaakt op zich redelijk, maar meer ook niet.