Jock (2011)

Verenigde Staten / Zuid-Afrika
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Duncan MacNeillie
met de stemmen van Donald Sutherland, Helen Hunt en Mandy Patinkin

Jock, de held van dit verhaal, is zelfverzekerd, enthousiast, nieuwsgierig en zonder vrees. Hij is de strijdlustige en loyale maar kleinste puppy van het nest die het ondanks zijn geringe kansen weet te redden. Het verhaal speelt zich af in Bushveld, vlakbij wat we nu kennen als het wereldberoemde Kruger Park gebied in Zuid-Afrika. Het verhaal gaat over de avonturen van Jock met Fitz, zijn baasje. Jock ontsnapt aan de dood, maakt gekke vriendschappen en laat een weergaloze loyaliteit zien voor zijn baasje Fritz. Als kleinste puppy is niets makkelijk voor Jock, maar met de liefde en begeleiding van zijn moeder Jess wordt hij een grote Afrikaanse held.