• 10.578 nieuwsartikelen
  • 8.966.025 stemmen

Gunman in the Streets (1950)

Misdaad | 86 minuten

Genre: Misdaad

Alternatieve titels: Traqué / Gangster at Bay / Klopjacht

Oorsprong: Verenigde Staten / Frankrijk

Geregisseerd door: Frank Tuttle

Met onder meer: Dane Clark, Simone Signoret en Fernand Gravey

IMDb beoordeling: 6,6 (485)

Gesproken taal: Engels

Plot Gunman in the Streets

De Amerikaanse legerdeserteur en crimineel op de vlucht Eddy Roback wordt achtervolgt door de straten van Parijs. De voortvluchtige vindt zijn oude vriendin Denise Vernon terug en probeert geld van haar los te krijgen voor een vluchtpoging over de Belgische grens. De vriend van de vriendin, een Amerikaanse misdaadverslaggever, evenals een landelijke opsporing, zorgen voor hindernissen die Roback moeten verhinderen om te ontsnappen. Terwijl zij voor hem probeert geld te zoeken, vindt Denise voor hem een schuilplaats in de studio van de wellustige fotograaf Max Salva, die er aan denkt om Roback aan te geven...

logo tmdbimage

An Inspector (onvermeld)

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2062 berichten

Denise Vernon ( Simone Signoret ), vriendin van deseteur en crimineel Eddy Roback (Dane Clark), krijgt bezoek van Commissioner Dufresne ( Fernand Gravey ), die belast is met de opsporing van Roback. Ze gaat zich in een naast gelegen kamer met de deur op een kier aankleden en ziet hoe de politieman het linker bureaulaatje wil open, roept ze, u zit verkeerd meneer. Als u mijn liefdesbrieven zoekt dan moet u het laatje uiterst rechts hebben. De politieman fronst en terwijl hij het middelste laatje opent, vervolgt Denise. En als u foto's van mij zoekt, die zitten in het middelste laatje en waarvan de meeste foto's naakt zijn. Een toch wel gewaagde uitspraak voor die tijd. Ik heb deze prima dramatische crime noir vanavond na heel wat jaren geleden herzien vanuit mijn collectie. Prima spel van iedereen, maar Signoret stak er bovenuit. Kon mij helemaal niets meer herinneren van deze film, maar dat geld voor vele minder bekende films die ik herzie. Een 3.0 blijft het wel.